اخبار سفر رئیس جمهور به ایلام / رئیسی: سهم ایران از تجارت منطقه باید به بیش از 50 میلیارد دلار برسد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور گفت: سهم ما امروز در تجارت با کشورهای منطقه نباید ۲ درصد باشد و باید سهم ما به بیش از پنجاه میلیارد دلار برسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز  وارد استان ‌ایلام‌ شد و از سوی مقام‌های استان مورد استقبال قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور در ورود به ایلام گفت: امیدوارم در این سفر گام‌هایی را در جهت رفع محرومیت استان برداریم. 

رئیسی گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و معادن است.

عصر امروز رئیس جمهور در ادامه جلسات خود در استان ایلام در جمع نخبگان استانی حضور یافت و ضمن شنیدن سخنان آنان گفت: از اینکه امکان حضور در اجتماعات مردم انقلابی ایلام را نداریم، متاسف هستم چرا که دوست داشتیم جمع مردم عزیز ایلام را زیارت کنیم؛ در شرایطی مناسب تمایل داریم در جمع مردم حضور یابیم.

وی افزود: کشور باید بداند استان ایلام دینش را ادا کرده، استان ایلام در جبهه مردانه مقاومت و از رشادت‌ها دفاع کرد، باید همواره قدردان این مردم بود.

رئیس جمهور گفت: قدردانی از این مردم باید در عمل صورت بگیرد؛ آنچه میتوان از شهدا آموخت آن است که رفع مشکلات کشور فقط با روحیه جهادی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: شهدا به ما آموختند که با توکل به خدا و داشته‌های خود بر مشکلات غلبه کنیم؛ باور داریم همان فرهنگ و فکری که جبهه را اداره کرد را باید پیاده کنیم و هر دستگاهی سنگری برای خدمت رسانی به مردم در نظر بگیریم.

رئیس جمهور افزود: سازمان اداری کشور باید این درس را از دفاع مقدس بگیرد که بچه‌های میدان دفاع مقدس دارای اراده‌هایی پولادین بودند و روحیه کار جمعی و همکاری را داشتند و به خدا متوکل بودند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: همه کارکنان اداری کشور یک کار جهادی و طرحی نو باید در اندازند تا بتوانیم با تجربه بسیاری که می‌آموزیم در گام دوم انقلاب اسلامی خدمتی متفاوت داشته باشیم.

وی افزود: استان ایلام با توجه به مردم خوبی که دارد می‌تواند مشکلات کنونی را نداشته باشد؛ مرزی که ایلام با عراق دارد یک فرصت خوب اقتصادی و ارتباطی است.

رئیسی ادامه داد: باید زیرساخت‌های ایلام به نحوی آماده شود تا کوریدور ریلی و آزاد راه‌ها مستعد ارتباط با کشور عراق شود و باید زمینه برای صادرات در استان ایلام به عراق آماده شود.

وی افزود: سهم ما امروز در تجارت با کشورهای منطقه نباید ۲ درصد باشد و باید سهم ما به بیش از پنجاه میلیارد دلار برسد.

رئیسی ادامه داد: کارگروهی حقوقی و اقتصادی باید بین ایران و عراق برقرار شود تا مشکلات پیش روی صادر کنندگان را کاهش دهد؛ مسئله گردشگری زیارتی برای ایلام بسیار حیاتی است، بهترین نقطه فراهم کردن زیرساخت اربعین همین مهران است.

رئیس جمهور گفت: امسال با شرایط خاصی مواجه شدیم، اما امسال هم باید از این فرصت استفاده کرد و این زیر ساخت‌ها را آماده کنیم؛ اقدامات خوبی برداشته شده است اما این کارها مقدماتی است که باید گسترده‌تر شوند.

وی ادامه داد: این موضوع مختص اربعین نیست و در طول سال باید این موضوع زیارتی برقرار باشد.

رئیس جمهور افزود: در خصوص مسکن ایثارگران باید گفت بخشی از زمین‌های مورد نیاز مسکن ایثارگران در کشور تامین شده است، فقط میماند ساخت ساختمان که مسئله دولت خواهد بود که آن را مورد توجه قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: همین فردا و نه فرداها گروهی را می‌گماریم تا در منطقه هلیلان مشکلات را احصا کنند و پیگیری شود چه کارهایی انجام شده است.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: مناطقی از استان ایلام که می‌طلبد به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند باید در دستور کار این گروه باشند و عقب ماندگی‌ها باید جبران شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1112316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =