زمستان هم با قطعی برق مواجه می شویم؟

تابستان امسال، با قطعی برق متعدد همراه بود، هر چند که در شرایط فعلی تب خاموشی‌ها آرام گرفته اما این احتمال وجود دارد که در زمستان نیز مجدد شاهد قطعی برق باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، آنطور که بارها مسئولان برقی اعلام کردند علت قطعی برق تابستان افزایش دمای هوا، کاهش بارندگی‌ها و به دنبال آن از مدار خارج شدن نیروگاه‌های برق آبی، افزایش مصرف و توسعه رمزارزهای غیرمجاز بوده، هر چند که این داستان چند روزی است که خاتمه یافته اما یک داستان دیگر برای شروع خاموشی‌ها در راه است.

این بار دیگر مشکل از نیروگاه‌های برق آبی و رمزارزها نیست، بلکه موضوع همیشگی زمستان و افزایش مصرف گاز ورق خورده است و احتمال می رود که متهم اصلی قطعی برق زمستان هم کمبود گاز باشد.
البته  ماه گذشته هماهنگی میان وزارت نفت و نیرو برای سر و سامان دادن به این مساله آغاز شده اما احتمال وقوع قطعی برق زمستان جدی است.

مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق کشور در این رابطه گفت: با هماهنگی‌های خوبی که با وزارت نفت انجام شده روند سوخت رسانی به مخازن سوخت نیروگاهی سرعت پیدا کرده و با ادامه این روند مشکلی در زمستان نخواهیم داشت.

وی تاکید کزد: اما اگر تامین سوخت مطابق توافق‌های صورت گرفته انجام نشود با قطعی برق مواجه می‌شویم به همین دلیل به دنبال توسعه همکاری وزارت نفت هستیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با ابراز امیدواری برای عبور از زمستان با برق پایدار، گفت: تمام تلاش صنعت برق این است که هیچگونه قطعی برق بر مشترکان اعمال نشود و در این بین نیز تقاضای ما از مشترکان این است که به مسائل مدیریت مصرف همچون گذشته توجه ویژه داشته باشند.

رجبی مشهدی با اشاره به روند تعمیرات و اورهال نیروگاه‌ها، اظهار کرد: این موضوع نیز با کاهش دمای هوا از اواسط ماه گذشته آغاز شد و امیدواریم در این میان نیز مشکلی به وجود نیاید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1112445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =