کلینتون: ترامپ آمریکا را با بحران قانون اساسی روبرو کرد

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ گفت دونالد ترامپ آمریکا را با یک بحران قانون اساسی مواجه کرد و اعتبار دولت و رییس جمهوری این کشور را زیر سوال برد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از ای بی سی نیوز، کلینتون در مصاحبه با برنامه "ویو" این شبکه خبری در پاسخ به این سوال که اقدامات ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات سال گذشته چقدر آمریکا را با یک بحران قانون اساسی مواجه کرد، گفت: فکر می کنم نه تنها ما به این بحران نزدیک شدیم، بلکه همچنان در این بحران قانون اساسی هستیم.

وی افزود: ما همچنان در معرض یک حمله خطرناک به مشروعیت دولت و انتخاب رییس جمهوری آمریکا هستیم. بدیهی است رئیس جمهوری سابق آمریکا نه تنها پشت این حملات است بلکه آنها را تحریک و تشویق کرده و این کار را ادامه می دهد.

این سیاستمدار حزب دموکرات آمریکا، برخی اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا را که با اقدامات ترامپ برای تغییر شکست او در انتخابات همراه شده بودند، به اعضای " یک فرقه" تشبیه کرد و گفت این اقدامات به همراه  یک شبکه منتشر کننده اخبار نادرست به نام فیسبوک یک "ترکیب بی ثبات کننده" ایجاد کرده است.

کلینتون همچنین اعلام کرد قصد ندارد بار دیگر نامزد ریاست جمهوری شود اما هرگز صحنه سیاست را ترک نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی از نوع انتخاباتی در ایالت آیوا، به وضوح نشان داد که تمایل دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نامزد شود.

به گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، ترامپ که در جمع هزاران نفر از هواداران خود سخنرانی می کرد، شعار انتخاباتی اش برای آن سال را «عظمت را دوباره و دوباره به آمریکا بازمی گردانیم»، اعلام کرد.

وی اگرچه به طور رسمی از نامزدی اش برای انتخابات سال ۲۰۲۴ خبر نداد، اما با شوخی و خنده به نوعی شعار سیاسی انتخاباتی اش را نیز انتخاب کرد.

ترامپ گفت که شعار انتخاباتی جدید با شعار سال ۲۰۲۰ که «عظمت آمریکا را حفظ کنیم» بود، فرق دارد زیرا به اعتقاد وی آمریکا اکنون از جایگاه بالایی برخوردار نیست.

در همین حال، تارنمای هیل گزارش داد به جز برخی استثناها، اکثر جمهوریخواهان سنای آمریکا امیدوارند دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا قصد خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری را ابراز نکند.

این رسانه آمریکایی نوشت: سناتورهای جمهوری خواه قطعا تمایلی به اعلام تمایل ترامپ برای رقابت در انتخابات تا قبل از انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ ندارند و نگران آن هستند که این تصمیم امید آنها را برای پیروزی دوباره در سنا بر باد دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق امریکا پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور و تایید شکست خود، حاضر به پذیرفتن نتیجه انتخابات نشد و ادعا کرد در انتخابات آمریکا تقلب بی سابقه اتفاق افتاده است. مخالفت ترامپ با نتایج انتخابات با حمله طرفداران وی به کنگره آمریکا در ششم ژانویه، هنگامی که سناتورها مشغول تایید نتایج انتخابات بودند، به اوج خود رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1114691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =