تحصیل مجازی مادران دانشجو/ طرح حامی مادر در کدام واحد دانشگاهی اجرا می‌شود؟

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده جزئیات طرح حمایت از مادران را در واحدهای «حامی مادر» دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد.

نفیسه فیاض‌بخش مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت واحدهای حامی مادر در دانشگاه اظهار کرد: تاسیس واحدهای حامی مادر در دانشگاه آزاد اسلامی ۳ سال گذشته تصویب شد. دانشگاه آزاد اسلامی در این طرح قرار است در تمامی واحدها، تسهیلاتی را برای حمایت از مادران فراهم کند. این تسهیلات شامل در نظر گرفتن مهدکودک برای فرزندان این دانشجویان است؛ در این مهدکودک مفاهیم آموزشی و تربیتی متناسب با آخرین آموزه‌های علمی، تربیتی، دینی به کودکان انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با آرامش خاطر می‌توانند فرزندانشان را به مربیان مراکز بسپارند و به تحصیل بپردازند. 

 مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: واحدهای حامی مادر تمهیداتی در راستای تحصیل مجازی مادران در نظر گرفته است، همچنین مقرر شده است دروس مرتبط با وظایف مادران، در این واحدها تدوین و طراحی شود. تمامی این تمهیدات در راستای حمایت از مادران دانشجو، استاد و کارمند در نظر گرفته شده است. در دفترچه کنکور، واحدهای حامی مادر مشخص خواهد شد تا داوطلبان بر اساس امکاناتی که این واحدها ارائه می‌دهند، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر در تمامی استان‌ها نمایندگانی وجود دارد که در راستای تاسیس واحدهای حامی مادر فعالیت می‌کنند. متاسفانه کرونا در روند ایجاد واحدهای حامی مادران وقفه ایجاد کرد اما پیگیری‌های لازم در راستای ایجاد این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

فیاض‌بخش در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، باید در هر واحد دانشگاهی مهدهای کودک در راستای حمایت از مادران ایجاد شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1116178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =