درخواست روسیه برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه افغانستان

ضمیر کابلوف از اینکه آمریکا و اروپا دارایی‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد نمی‌کنند، ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در افغانستان، امروز (دوشنبه) از اینکه اروپا و آمریکا تمایلی به آزادسازی پول‌های بلوکه شده کابل ندارد، ابراز نارضایتی کرد.

کابلوف در اظهارات خود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما در مورد دارایی‌های کشور افغانستان صحبت می‌کنیم، نه دارایی‌های طالبان که در حال حاضر قدرت را در دست دارند.»

او در ادامه افزود: «تا آنجا که ما می‌دانیم، بیش از ۸ میلیارد دلار از کل دارایی‌های ۹ میلیارد دلاری افغانستان در آمریکا مسدود شده است و  ۱.۵ میلیارد دلار باقی مانده آن نیز در اروپا مسدود شده است. این غیرقابل تحمل است و باید این پول‌ها آزاد شوند.»

به گفته دولت طالبان، حدود ۹ تا ۱۰ میلیارد دلار از منابع مالی افغانستان در بانک‌های کشورهای غربی بلوکه شده است. به گفته سخنگوی دولت افغانستان، کابینه طالبان از آمریکا و حدود ۱۵ کشور اروپایی خواسته بود که این بودجه را آزاد کنند، اما هیچ پاسخی داده نشد.

کمیته بانکداری سنای آمریکا چندی پیش گفته بود که تحت هیچ شرایطی به طالبان اجازه نخواهد داد تا به پول‌هایی که مربوط به مردم افغانستان است دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =