کابل‌های فشار قوی تهران سرطان‌زا هستند / بدهی ۳۷ هزار میلیاردی مترو دردسرساز شد

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین تصمیمات و عملکرد شورای شهر در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین تصمیمات و عملکرد شورای شهر در هفته‌ای که پشت‌سر گذاشتیم.

پیشنهاد استفاده از موتورسیکلت‌های برقی

موضوع مهم مطرح شده در این هفته از شورا مشکلات حوزه تامین برق بود. سید جعفر تشکری؛ نماینده مردم در شورای شهر با اشاره به این موضوع از لزوم ایجاد شبکه ارزان و دسترس‌پذیر برق گفت و پیشنهاد ایجاد زمینه مناسب برای تشویق مردم به استفاده از خودروها و موتورسیکلت‌های برقی را مطرح کرد.

تشکری در این باره توضیح داد: بعضاً مطرح می‌شود که استفاده از خودروها و موتورسیکلت‌های برقی، مقرون به صرفه نیست و مزیتی برای وسایل نقلیه برقی در نظر گرفته نشده در حالی که اگر تعرفه برق مورد استفاده موتورسیکلت‌ها و خودروهای برقی مانند تعرفه تولید (آب و کشاورزی) یا تعرفه صنعتی  در نظر گرفته شود، مردم تشویق می‌شوند که یک موتورسیکلت گران برقی را به واسطه استفاده از انرژی پاک و برق ارزان خریداری کنند.

سرطان هدیه کابل‌های فشار قوی برق برای مردم

مشکلات زیست محیطی و سرطان‌هایی که به جهت عبور کابل‌های فشارقوی برق در برخی محلات برای مردم ایجاد شده هم از موارد قابل توجهی بودند که در شورا مطرح شدند. جعفر بندی‌شربیانی؛ عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران با مطرح کردن پیشنهاد عبور کابل‌های فشار قوی برق از زیر زمین، گفت: در منطقه بیست محله‎‌ای محروم به نام ملک آباد است که زیر مسیر فشار قوی قرار گرفته است و سوای از برق گرفتگی، خانواده‏‌های ساکن این محله دچار بیماری‎‌های سرطانی و صاحب فرزندان معیوب می‎‌شوند. براستی هزینه‏‌های بالا یک خدمت نباید یک دستگاه خدمت‏رسان را از مسئولیت‎‌های اجتماعی باز دارد.

مهدی پیرهادی؛ رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری هم موضوع مشکلات تیرهای چراغ برق را عنوان کرد و پیشنهاد داد که از انرژی هسته‌ای برای حل مشکل تهران استفاده شود. پیرهادی بیان کرد: شهروندان و رابطین محلات گزارش می‏‌دهند که این تیرهای برق مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‏‌کنند. همانطور که می‏‌دانید فناوری هسته‏‌ای علاوه بر کشاورزی و پزشکی، انرژی پاک است و از آن برای برقی کردن خودروها و صنایع استفاده می‏‌کنند و لذا آلودگی هوا را کاهش می‏‌دهد، آیا با توجه به اینکه تهران در دهه‏‌های اخیر با افزایش مصرف برق مواجه‎ خواهد بود، چه تلاش‎‌هایی برای استفاده از انرژی هسته‏‌ای جهت تامین برق تهران انجام شده است؟

جان بسیاری انسان‏‌های بیگناه در کشور ما به گردن کشورهایی است که مانع دسترسی کشور ما به انرژی هسته‏‌ای می‏‌شوند.

عذرخواهی نماینده شورا برای ترافیک

موضوع ترافیک روزهای اخیر هم مورد توجه نمایندگان قرار گرفت تا جایی که ناصر امانی؛ عضو شورا از بابت ترافیک از مردم عذرخواهی کرد و توضیح داد: ترافیک دو هفته‌ای تهران مرکز شهر را قفل کرده و مردم در عذاب هستند. 
نه ما اعضای شورا و نه مدیران شهری درباره علت آن با مردم صحبت نکرده و نگفتیم عذرخواهی کرده و  مشکل را رفع می‌کنیم. رسانه‌ها مدام از ما می‌پرسند و ما جوابی نداریم. 

این عضو شورا تاکید کرد: این گزارشی که شما در صحن شورا ارائه دادید نیاز به زمان مفصل‌تری داشت و بهتر بود امروز درباره دلایل ترافیک خیابان‌ها و راه‌حل‌های رفع آن گزارش بدهید. من به نوبه خود از مردم تهران عذرخواهی کرده و شرمنده آن‌ها هستم.

بدهی میلیاردی مترو تهران

سید مجتبی شفیعی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران هم از بدهی سنگین مترو خبرداد و گفت:
۳۷ هزار میلیارد تومان بدهی معوقه به سیستم بانکی از سال‌های پیش در حوزه مترو وجود دارد و همین بدهی باعث شده بخش زیادی از خدمات شبکه بانکی به شرکت مترو دچار اختلال جدی شود.

شفیعی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است؛ عنوان کرد: برای تأمین ۶ هزار دستگاه اتوبوس به ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

موضوع مشکلات زیست محیطی تهران چه مشکلاتی که ناشی از آلودگی هوا، ترافیک و ازدیاد ماشین‌ها است و چه آن‌ها که نشات گرفته از جانمایی اشتباه کابل‌های فشار قوی برق است این روزها بسیار در شورا مطرح می‌شوند و امیدواریم کارهای جدی و پایداری در این خصوص انجام شود و صرفا به بیان مشکل بسنده نکنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =