ماجرای تجمع امروز رزیدنت‌های بیمارستان امام حسین چه بود؟

یک رزیدنت‌ بیمارستان امام حسین(ع) به تشریح جزئیات تجمع امروز دستیاران تخصصی این بیمارستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جمعی از دستیاران تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) در اعتراض به وضعیت نامساعد معیشتی و رفاهی ظهر امروز ۸ آبان ماه در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان تجمع کردند. 

روز گذشته نامه‌ای در این زمینه از سوی دستیاران خطاب به معاونان آموزشی، فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رئیس، معاون آموزشی و رئیس حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین رئیس حراست بیمارستان امام حسین(ع) منتشر شده بود. دانشجویان در این نامه خواهان حداقل 2 برابر شدن کمک هزینه ماهانه دستیاران از ابتدای سال ۱۴۰۰ و واریز فوری مابه‌التفاوت ۶ ماه اول، افزایش کارانه حق‌حرفه‌ای به ۴ درصد، پوشش بیمه مسئولیت دستیاران و پرداخت حق کمک جراح شدند.

جواد علیدوستی دانشجوی سال چهارم جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شیفت رزیدنت بخش جراحی بیمارستان امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره جزئیات تجمع امروز دستیاران تخصصی اظهار کرد: تجمع امروز توسط دستیاران تخصصی بیمارستان امام حسین(ع) به نمایندگی از دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. در این تجمع تنها اقدامات درمانی الکتیو  متوقف شده است و باقی همکاران طبق روال معمول در بخش اورژانس به خدمات‌رسانی مشغول هستند. اگر یک بیمار اورژانسی نیاز به عمل جراحی داشته باشد، اقدامات لازم توسط همکاران صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه دستیاران تخصصی در این تجمع خواهان افزایش حقوقشان هستند. میانگین حقوق دستیاران تخصصی که دوره پزشکی عمومی را به پایان رسانده و مشغول گذراندن دوره تخصصی هستند، بین ۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آن هم برای رزیدنت‌های سال بالایی و متاهل است.

دانشجوی سال چهارم جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: همان‌طور که می‌دانید یک فرد متاهل با ۵ میلیون تومان یا یک فرد مجرد با ۳ میلیون تومان نمی‌تواند در شهر تهران زندگی کند. در برخی  در حال حاضر خط فقر ۹ میلیون تومان است، رزیدنت‌ها چگونه می‌توانند با یک سوم حقوقی که زیر خط فقر است، زندگی کنند. این دانشجویان نسبت به ساعات کار، شلوغی مراکز یا تعداد کشیک‌ها هیچ‌گونه اعتراضی ندارند. دانشجویان پذیرفته‌اند زمانی که در رشته تخصصی تحصیل کرده و متخصص داخلی یا جراح می‌شوند، وظیفه دارند یک شبانه روز به بیماران بدحال رسیدگی کنند. چنین اقداماتی از وظیفه ماست و دانشجویان دستیاران تخصصی نسبت به این موضوع اعتراضی ندارند. 

وی در پایان تاکید کرد: تجمع امروز دستیاران تخصصی بیمارستان امام حسین(ع) کاملا مسالمت آمیز بوده و بدون اهداف و جناح‌بندی سیاسی برگزار شده است و دانشجویان فقط نسبت به مسائل صنفی در زمینه حقوق و درآمد گلایه دارند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1116748

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =