بازتاب شکست آمریکا در برابر نیروی دریایی سپاه ایران در رسانه‌های جهان

رسانه‌های بین‌المللی جهان با پوشش دادن خبر دزدی آمریکا از نفتکش ایرانی به شکست خوردن آنان مقابل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

به گزارش  گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، ساعاتی پیش آمریکا در اقدامی خصمانه یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

بیشتر بخوانید:

سپاه پاسداران: سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند

جدیدترین تصاویر عملیات برخورد سپاه با ناوهای آمریکایی + فیلم

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

رسانه‌های بین‌المللی مانند خبرگزاری‌های معروف انگلیسی، روسی، عربی و... به این اتفاق پرداخته و شکست آمریکا مقابل ایران را تیتر یک خود کردند.

این در حالی است که تاکنون و با وجود گذشت چند ساعت از وقوع این عملیات، رسانه های آمریکایی عکس العملی در این خصوص نداشته و خبری در این باره منتشر نکرده اند.

خبرگزاری المیادین با تیتر «سپاه پاسداران» توانست دزدی دریایی آمریکا در سرقت نفت ایران را ناکام بگذارد نوشت: نیروهای سپاه پاسداران ایران تلاش آمریکا برای سرقت محموله نفت ایران در منطقه دریای عمان را خنثی کردند، این سومین عملیات در دو هفته اخیر است.

پایگاه خبری العربی الجدید مستقر در لندن نیز با پوشش دادن این خبر نوشت: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که اخیراً یک «عملیات دزدی دریایی آمریکایی» از یک نفتکش ایرانی در آب های دریای عمان را خنثی کرده است.

شبکه العربیه عربستان هم با قرار دادن این خبر در تیتر یک سایت خود گفت: تلویزیون دولتی ایران امروز چهارشنبه مدعی شد که تلاش آمریکا برای توقیف محموله نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرده است.

خبرگزاری راشا تودی روسیه در این خصوص نوشت: ایران تایید کرده است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کشور تلاش نیروهای آمریکایی برای متوقف کردن یک نفتکش را خنثی کرده است و این کشتی اکنون در آب‌های ایران است.

شبکه تلویزیونی دولتی چین هم با قرار دادن این خبر در صدر اخبار خود گفت: ایران توقیف نفتکش حامل نفت خود را از سوی نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان را متوقف کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در دو بخش عربی و انگلیسی خود خبر ناکامی آمریکا در دزدی نفت ایران را کار کرده و نوشت: رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تلاش آمریکا برای سرقت نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرد.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه ایران در رسانه‌های جهان

بخش انگلیسی فرانس ۲۴ هم به این خبر پرداخته و در این خصوص نوشت: تلویزیون دولتی ایران روز چهارشنبه گزارش داد نیروهای زبده سپاه پاسداران ایران تلاش آمریکا برای «دزدیدن» نفت جمهوری اسلامی در دریای عمان را خنثی کردند.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در شبکه آسوشیتدپرس

دو مقام آمریکایی درمصاحبه با آسوشیتدپرس اعلام کردند که ایران در تاریخ ۲۴ اکتبر سال جاری میلادی یک نفتکش با پرچم ویتنام را در خلیج عمان توقیف کرده است که هنوز هم این نفتکش در توقیف این کشور قرار دارد.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در شبکه المیادین انگلیسی

بخش انگلیسی شبکه المیادین نیز اعلام کرد تلویزیون ایران صحنه‌هایی از خنثی‌سازی تلاش آمریکا برای ربودن نفتکش ایران را از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایش داد.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در نشریه انگلیسی گاردین

نشریه انگلیسی گاردین به نقل از مقامات و رسانه‎های ایران از خنثی‌سازی تلاش آمریکا برای ورود به دریای عمان از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در خبرگزاری آناتولی ترکیه

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز در گزارشی نوشت: «همزمان با افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا، مقامات ایران از خنثی‌سازی تلاش آمریکا برای ربودن یک نفتکش ایرانی در دریای عمان خبر دادند.»

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا

نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا نیز با بازتاب دادن این خبر با تیتر «ایران مدعی شده است که مانع تلاش آمریکا برای توقیف یک نفتکش شده است» نوشت: رسانه‌های دولتی ایران گزارش دادند ایران مانع تلاش نیروی دریایی آمریکا برای توقیف نفتکش حامل نفت ایران در دریای عمان شده است.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در حساب کاربری شبکه تلویزیونی گلوبال کانادا

حساب کاربری شبکه تلویزیونی گلوبال کانادا نیز با پخش تصاویری از این عملیات نوشت: ایران تصاویری از رهگیری کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در خلیج عمان را که تلاش داشتند تا صادرات نفت ایران را مصادره کنند، منتشر کرد.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در خبرگزاری رویترز

خبرگزاری رویترز نیز با بازتاب این خبر نوشت: سپاه پاسداران ایران روز چهارشنبه اعلام کرد تلاش آمریکا برای توقیف یک نفتکش را که حامل نفت جمهوری اسلامی ایران در دریای عمان بود، خنثی کرده است.

رویترز اما در حالی که مقامات آمریکایی و پنتاگون خبر شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان را تأیید کردند به نقل از ۲ مقام آمریکایی که به شرط فاش نشدن نامشان با این خبرگزاری مصاحبه کردند، نوشت این ۲ مقام مدعی شدند اظهارات ایران صحت ندارد و هیچ تلاشی ازسوی آمریکا در این زمینه انجام نشده است.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در کانال خبری انگلیسی زبان CNA سنگاپور

کانال خبری انگلیسی زبان CNA سنگاپور نیز با پوشش این خبر نوشت: ایران می‌گوید جلوی تلاش‌ها برای مصادره نفت در دریان عمان را گرفته است.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در پایگاه دیلی صباح ترکیه

پایگاه دیلی صباح ترکیه نیز با بازتاب این خبر نوشت: ایران می‌گوید تلاش آمریکا برای توقیف نفتکش در دریای عمان را خنثی کرده است.

این پایگاه همچنین نوشت: ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، گفته این گزارش را دیده، اما در حال حاضر نمی‌تواند اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهد.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در خبرگزاری سی‌بی‌اس آمریکا

خبرگزاری سی‌بی‌اس آمریکا با استناد به رسانه‌های ایران از مهار تلاش کشتی آمریکایی برای سرقت نفتکش ایرانی خبر داد، اما مدعی شد دو مقام دفاعی آمریکا به شرط فاش نشدن نامشان این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

بازتاب شکست آمریکا در مقابل سپاه پاسداران ایران در الجزیره انگلیسی

شبکه الجزیره انگلیسی نیز با بازتاب این خبر عنوان کرد در حالی که تهران خود را برای مذاکرات هسته‌ای آماده می‌کند، تلویزیون دولتی ایران این حادثه را به عنوان تلاشی شکست خورده برای سرقت نفت توصیف کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1117273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =