ضرورت توجه به تولید رمز ارزها / استفاده از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم ها

تحلیلگر کسب و کارهای فناوری گفت: عظمت ارز دیجیتال با هیچ ارزش دیگری قابل مقایسه نیست به همین دلیل استخراج آن همواره دغدغه ای برای کشورهای پیشرو در این امر تلقی میشود.

رضا قربانی؛ تحلیلگر کسب‌وکارهای فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز با بیان اینکه ماینینگ مصرف انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال است افزود:  همانگونه که دولت ها برای چاپ اسکناس، هزینه میکنند، در این فضا نیز برای تولید پول هایی که هیچ مالکی نداشته و هیچ خطایی هم متوجه آن نیست باید انرژی مصرف شود و این مصرف انرژی را اصطلاحا ماینینگ میگویند.

وی با تاکید بر اینکه  ما با یک صنعت مواجه هستیم افزود: با توجه به اینکه از یک سو انرژی در ایران نسبت به سایر کشورها ارزان تر بوده و  دسترسی خوبی به انرژی داریم و به راحتی میتوانیم برق تولید کنیم و از سوی دیگر در شرایط فعلی محدودیت های مالی برای برقراری ارتباط با سایر کشورها داریم، بیت کوین ابزار مناسبی برای حل این مشکلات میتواند باشد.

این  تحلیلگر کسب‌وکارهای فناوری با بیان اینکه مفهوم ارز دیجیتال در سیستم دولتی ما هنوز جا نیفتاده افزود: عظمت ارز دیجیتال با هیچ ارزش دیگری قابل مقایسه نیست به همین دلیل استخراج آن همواره دغدغه ای برای کشورهای پیشرو در این امر تلقی میشود.

وی گفت: با توجه به گزارشات موجود، آمریکا طی چند سال اخیر نگران این بود که ما از فرصت بوجود آمده برای تولید بیت کوین استفاده کنیم ولی متاسفانه مسئولین با سیاست های نادرست در داخل کشور، تیشه بر ریشه اقتصاد میزنند.

این کارشناس اقتصادی افزود: چنانچه افرادی را که به صورت رسمی فعالیت میکنند را محدود کنیم، فضا برای تولیدکنندگان غیررسمی باز میشود.

قربانی عنوان کرد: مجلس با ایجاد محیط آزمایشی میتواند از فعالین عرصه های مختلف که بیت کوین هم جزیی از آنهاست استفاده کند که در طول مدت آزمایش توسط کمیسیون های تخصصی نظارت های لازم را داشته و تمام جوانب آن را بررسی کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1117514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =