شرایط پذیرش دانشجوی علوم پزشکی در کنکور ۱۴۰۱

شرایط پذیرش دانشجوی علوم پزشکی در آزمون سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ثبت نام آزمون سراسری 1401 از یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ادامه دارد. این آزمون از ۸ تا ۱۱ تیرماه ۴۰۱ برگزار می‌شود و در آن داوطلبان ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم تجربی، علوم انسانی و هنر و زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شرایط پذیرش دانشجوی علوم پزشکی در آزمون سراسری ۱۴۰۱ به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است. بر این اساس تنظیم ظرفیت پذیرش دانشجو آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ بر اساس مطالعات برآورد نیروی انسانی و همچنین تفاهم نامه‌های منعقد شده بین رؤسای کلان مناطق آمایشی و معاونت آموزشی وزارت بهداشت با رویکرد تعدیل ظرفیت‌ها (با توجه به ضریب خودکفایی) نسبت به سنوات گذشته عمل خواهد شد.

در صورت درخواست ظرفیت پذیرش برای رشته‌های تحصیلی جدید، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی  از هم اکنون طبق روال شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، باید درخواست خود را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

در بخش پذیرش کاردانی بومی با سوابق تحصیلی به موضوع اخذ تاییدیه از معاونت‌های بهداشت و توسعه و امکان جذب در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره شده است.

پذیرش کاردانی بومی با سوابق تحصیلی چگونه است؟

از آنجایی که برای پذیرش کاردانی بومی بر اساس سوابق تحصیلی، تربیت هدفمند نیروی انسانی مد نظر وزارت بهداشت است، دانشگاه / دانشکده، در صورت دارا بودن مجوز شورای گسترش دانشگاه‌ها ابتدا باید نسبت به اخذ تاییدیه از معاونت بهداشت و معاونت توسعه، مدیریت منابع وزارت بهداشت برای فراهم آمدن امکان جذب کاردان بومی برای ردیف‌های بلاتصدی مراکز بهداشتی درمانی اقدام کرده و سپس در سامانه آزمون سراسری سازمان سنجش، با توجه به مجوزهای موجود اعلام ظرفیت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =