رتبه ‌بندی معلمان بزودی قانون می‌شود / اعلام وصول نخستین سوال از دولت سیزدهم

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری مجلس شورای اسلامی را هر هفته در خبرگزاری ایسکانیوز دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز، هر هفته سعی بر این داریم تا شما را با سرخط مهم‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی آشنا کنیم.

در هفته‌ای که گذشت قانون شدن لایحه رتبه ‌بندی معلمان، موافقت مجلس با کلیات طرح برخورد قضایی با قماربازان و شرط بندها، لایحه حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و ... جزو مهم‌ترین اخبار مجلس به شمار می‌رفت که در این گزارش به بررسی هریک خواهیم پرداخت.

موافقت مجلس با کلیات طرح برخورد قضایی با قماربازان و شرط بندها

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی به منظور برخورد قضایی با قماربازان و شرط‌بندها موافقت کردند. گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح اصلاح مواد 705 تا 711 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی را در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 19 آبان) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت. بعد از بحث و بررسی موافقان و مخالفان این طرح و در نهایت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی موافقت کردند.

از 235 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس 198 رأی موافق حاصل رأی‌های نمایندگان به کلیات طرح اصلاح موادی از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی است. بر همین اساس قرار است مجازات‌های بازدارنده و تعزیراتی برای مقابله با قماربازان و شرط‌بندها و بخت‌آزمایی در فضای مجازی صورت گرفته و مواد قانونی لازم در اختیار قضات قرار گیرد.

رتبه‌ بندی معلمان با نظر موافق دولت و مجلس قانون می‌شود

محمدرضا احمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: بررسی لایحه رتبه‌ بندی معلمان در کمیسیون آموزش تمام شده و تقدیم هیأت رئیسه شده است. وی افزود: در هفته‌های آینده لایحه‌ رتبه‌بندی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد و ان‌شاء‌الله در نهایت با رأی موافق نمایندگان به تأیید صحن علنی برسد. نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: اختلاف‌نظراتی که در ا ین موضوع وجود دارد مربوط به اعتبار و بودجه اجرای رتبه‌ بندی معلمان و همچنین زمان اجرای آن است و تلاش کردیم با تجیمع نظرات مجلس و دولت به جمع‌بندی مشترکی در بخش‌های مختلف این لایحه برسیم.

احمدی گفت: در جمع‌بندی نهایی دولت از اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی برای اجرای رتبه‌ بندی معلمان خبر داد و مجلس هم از این رقم استقلال کرد که امیدوارم هرچه سریع‌تر به تصویب نهایی صحن علنی مجلس رسیده و مورد موافقت شورای نگهبان هم قرار گیرد و تبدیل به قانون شود. اما در هر صورت زمان اجرای قانون رتبه‌ بندی معلمان در نیمه دوم سال جاری است. هرچند که باید سریعاً آیین‌نامه اجرایی آن هم به تصویب برسد.

عبدالملکی در راه بهارستان

سوال ملی نماینده مردم آبادان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن مجلس اعلام وصول شد. در جلسه علنی دیروز مجلس سؤال ملی سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان و اروندکنار از حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول شد. این سوال که با موضوع علت عدم برنامه عملیاتی این وزارتخانه در جهت کاهش نرخ بیکاری و اشتغال پایدار به ویژه در مناطق مرزی تهیه شده، در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

لایحه حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به مجلس رسید

دولت برای برنامه حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی و برنامه جبرانی معیشت اقشار، لایحه ۲۷ هزار میلیارد تومانی به مجلس ارائه کرد. در ماده ۲ لایحه آمده: به دولت اجازه داده می‌شود در صورت تغییر نرخ ارز نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی از محل درآمدهای حاصل از آن، تا مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان به حساب سازمان هدفمندسازی واریز و این مبلغ را تا پایان سال صرف پرداخت یارانه به افراد مشمول کند.

موافقت مجلس با تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه با تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در اجرای اصل 44 قانون اساسی موافقت کردند. گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در اجرای اصل 44 قانون اساسی در دستور کار جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

بعد از قرائت گزارش این کمیسیون و همچنین اظهارات نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی در نهایت نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده در اجرای اصل 44 قانون اساسی موافقت کردند. تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی با 178 رأی نمایندگان مجلس روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =