سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط ارتش یمن

ارتش یمن اعلام کرد که یک پهپاد ساخت آمریکا را حین انجام عملیات خصمانه در استان مأرب سرنگون کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (شنبه)، از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در استان مأرب خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «پدافند هوایی ما، صبح امروز، توانست یک پهپاد جاسوسی از نوع اسکن ایگل ساخت آمریکا را حین انجام عملیات خصمانه سرنگون کند».

یحیی سریع با اشاره به اینکه این پهپاد در منطقه الجوبه در استان مأرب سرنگون شده، اعلام کرد که این پهپاد آمریکایی با یک سلاح مناسب ساقط شده است و به زودی تصاویر مربوط به لاشه آن منتشر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که این پهپاد، ششمین پهپاد از نوع اسکن ایگل است که پدافند هوایی یمن در سال جاری میلادی توانسته آن را سرنگون کند.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که ارتش یمن تنها چند روز پیش خبر داد که پنجمین پهپاد آمریکایی از نوع اسکن ایگل را در مأرب سرنگون کرده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته نیز موفق شده بود چند پهپاد ائتلاف سعودی را که در بخش‌های مختلفی از خاک یمن در حال انجام عملیات خصمانه بودند، سرنگون کند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1118299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =