نمی‌توان ادغام آموزش پزشکی با بهداشت و درمان را لغو کرد

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، آموزش پزشکی با بهداشت و درمان ادغام شده است و کسی نمی‌تواند آن را لغو کند.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت  مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره ادغام دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت اظهار کرد: در سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، آموزش با بهداشت و درمان ادغام شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، کسی نمی‌تواند ادغام آموزش با بهداشت و درمان را لغو کند، این موضوع از اختیار مجلس شورای اسلامی نیز خارج است.

گفتنی است محمد زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در. جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ادغام دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت اشاره کرده بود.

در بند ۸ سیاست‌های کلی «سلامت»مقام معظم رهبری، افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی خدمات و مراقبت‌های جامع و یکپارچه سلامت با محوریت عدالت و تأکید بر پاسخگویی، اطلاع رسانی شفاف، اثربخشی، کارآیی و بهره‌وری در قالب شبکه بهداشتی و درمانی منطبق برنظام سطح بندی و ارجاع از طریق ترویج تصمیم‌گیری و اقدام مبتنی بر یافته‌های متقن و علمی در مراقبت‌های سلامت، آموزش و خدمات با تدوین استانداردها و راهنماها، ارزیابی فناوری‌های سلامت، استقرار نظام سطح‌بندی با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و ادغام آن‌ها در نظام آموزش علوم پزشکی، افزایش کیفیت و ایمنی خدمات و مراقبت‌های سلامت با استقرار و ترویج نظام حاکمیت بالینی و تعیین استانداردها و تدوین برنامه جامع مراقبتی، حمایتی برای جانبازان و جامعه معلولان کشور با هدف ارتقای سلامت و توانمندسازی آنان تاکید شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ب IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      2 0
      آقایان و خانم های پزشک ایرانی تا چه قدر میخواهید از مریضی مردم صاحب پول و ثروت بشوید تا کی انحصار گرایی میکنید .درآمد ماهیانه شما چرا باید 500 ملیون تومان و بیشتر باشد این درآمد بالای شما از جیب مردم مریض و بیت المال به جیب شما میرود.بگذارید ظرفیت جذب پزشک در کنکنور زیاد شود تا در آینده با کمبود پزشک رنج نبریم که هم اکنون هم کمبود شدید پزشک داریم .مسلمان زاهدان هم جز ایران است مناطقی در زاهدان کرمان زنجان ارومیه و شهرهایی از کشور هستند که سالی یکبار هم پزشکی نیست که به درد آنها برسد.در زمینه کرونا هم دیدیم که پشکهای ایرانی چقدر از کرونایی هارا با آزمایش قرار دادن آنها به کشتن دادند فوتی های افغانستان بسیار بسیار پایین از ایران است چرا ؟؟؟؟
    • معلم IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      به نظر بنده مگر نه این است که قبلا وزارتخانه هایی مثل جهاد کشاورزی صنعت معدن و....ادغام شده اند اما قبلا هریک شرح وظایفی داشته اند اما پس از ادغام شرح وظایف نیز به وزارت مربوطه محول شده لذا این موضوع را نمیتوان قابل قبول باشد.اصل موضوع این است که چرا شرح وظایف انجام نشده مثلا چرا در تعداد پزشکان اول منطقه نشده ایم بلکه وضیعت در این خصوص خوب نیست