چالش دولت در آموزش و پرورش / تجمع کشاورزان در زاینده رود

مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته و اخبار حوزه اجتماعی که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مطابق روال آخر هفته‌ها مروری داریم بر مهم‌ترین اتفاقات هفته و اخبار حوزه اجتماعی که در ادامه می‌خوانید.

سوژه پربحث هفته؛ بلاتکلیفی آموزش و پرورش کار سخت رئیس جمهوری در انتخاب وزیر

هفته گذشته مسعود فیاضی برای سکان‌داری آموزش و پرورش معرفی شد اما موجی از مخالفت‌ها به راه افتاد و در نهایت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۴۰  نماینده رای مخالف دادند تا آقای رئیسی مجددا با چالش انتخاب وزیر برای این وزارت‌خانه پر از مشکل مواجه شود. مجلس یک هفته‌ به رئیس جمهوری مهلت داد تا وزیر جدید معرفی کند و در نهایت یوسف نوری توسط رئیسی معرفی شد. شواهد و اظهار نظرها نشان می‌دهد که به نسبت دو گزینه قبلی مخالفت‌ها با نوری کمتر است و به سبب سوابق مدیریتی که او در زمان وزارت حاجی‌بابایی در آموزش و پرورش دارد، میزان موافقت‌ها بیشتر است و توانسته تا حدودی نظر کمیسیون آموزش را به خود جلب کند اما باید تا یکشنبه که صحن علنی برگزار می‌شود، صبر کرد و دید بلاخره گره انتخاب وزیر آموزش و پرورش باز می‌شود یا این وزارت‌خانه همچنان باید با سرپرست به کار خود ادامه دهد.

در هیاهوی انتخاب وزیر خبرها از رتبه‌ بندی معلمان کمتر است اما آخرین اخباری که به دست ما رسیده حکایت از این دارد که لایحه رتبه بندی معلمان همچنان در انتظار لیست بررسی صحن علنی است و هنوز زمان مشخصی برای طرح آن در صحن علنی اعلام نشده است. با این حال یک عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید برای جلوگیری از تداخل بررسی لایحه رتبه بندی فرهنگیان با لایحه بودجه ۱۴۰۱ تلاش می‌شود تا این موضوع به زودی به سر و سامان برسد.

سوژه مجازی‌ها؛ تجمع در بستر خشکیده زاینده‌رود

قصه پرغصه تنش‌های آبی در کشور که حاصل مدیریت غلط در حوزه آب است، ادامه دارد و جمعی از کشاورزان استان اصفهان در اعتراض به قطع حق‌آبه و خشک شدن زاینده‌رود، از دوشنبه ۱۷ آبان در بستر زاینده‌رود (در ضلع شمالی پل خواجو) تجمع کرده‌اند و روز جمعه ۲۱ آبان نیز همزمان با سفر وزیر نیرو به اصفهان، در این تجمع نیز عده‌ای از مردم اصفهان به همراهی کشاورزان خواستار احیای دائمی این رودخانه شدند. آن‌ها شعارهایی مانند: «زاینده‌رود جاری، حق مسلم ماست»، «زاینده‌رود رو پس بدین، به اصفهان نفس بدین»، «حق‌آبه رو می‌گیریم، حتی اگر بمیریم» و «تا آب نیاد تو رودخونه، برنمی‌گردیم تو خونه» سر دادند. با گذشت بیش از یک هفته، این تجمع اعتراضی ادامه دارد. حق‌آبه‌داران حوضه زاینده‌رود، شهرستان‌های لنجان، مبارکه، فلاورجان، نجف‌آباد و اصفهان را شامل می‌شوند.

سوژه داغ هفته؛ بیمه‌ای برای درمان نازایی

کاظم میکائیلی عضو دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور در رابطه با حمایت‌های بیمه‌ای از زوج‌های نابارور و در راستای سیاست‌های کلی جمعیتی و تعرفه‌ها در این بخش اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ردیف‌های بودجه‌ای در ارتباط با درمان ناباروری و نازایی در اعتبارات وزارت بهداشت اختصاص داده شده است و منابع آن نیز در اختیار این وزارتخانه قرار دارد. علاوه بر اینکه قانون جامع سیاست‌های جمعیتی کشور هم جدیداً ابلاغ شده است و در آن وظایف و مسئولیت‌های برای سازمان‌های بیمه‌گر پایه دیده شده است که منابع آن در بودجه‌های سازمان‌های بیمه‌گر دیده شده است.

میکائیلی تصریح کرد: بر این اساس در هشتاد و سومین جلسه شورای عالی بیمه در سه ماه پیش و در هشتاد و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه در دو روز پیش در خصوص تحت پوشش قرار دادن خدمات ناباروری و نازایی در کشور مصوبه به تصویب رسید و چنانچه استاندارد ارائه خدمت ظرف دو هفته آینده توسط وزارت بهداشت ابلاغ شود دیگر منع قانونی برای این مسئله وجود ندارد چرا منابع و استاندارد ارائه خدمت در این بخش وجود دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1118932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =