یمن: قیمومیت هیچ کشوری را نمی‌‎پذیریم

وزیر خارجه یمن گفت که کشورش قیمومیت هیچ کشور دیگری را نخواهد پذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن گفت: دلیل تشدید تنش‌ها در تعدادی از جبهه‌های یمن این است که ائتلاف سعودی به این باور رسیده که در فشار آوردن علیه صنعا شکست خورده است.

وی در گفت‌وگو با المیادین افزود: «ما دستمان را برای صلح عادلانه باز می‌کنیم. فرودگاه صنعاء و بنادر باید باز شود تا نشانه‌هایی از صلح وجود داشته باشد».

شرف اظهار داشت: تا زمانی که ائتلاف سعودی تمایل به ادامه جنگ داشته باشد، به ایستادگی در برابر آن ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه یمن گفت: ما آماده ایم تا اختلافات با طرف آمریکایی را مورد بررسی قرار دهیم، اما در عین حال به دیپلماسی ایستادگی نیز ادامه خواهیم داد و تحت هیچ شرایطی از آن دست بر نخواهید داشت.

وی افزود: فرودگاه بین المللی صنعا یک فرودگاه غیرنظامی است، بنابراین بمباران فرودگاه صنعا به این معناست که آن‌ها نمی‌خواهند اوضاع یمن عادی شود یا به سمت صلح بروند.

شرف گفت: ما نه از سوی عربستان و امارات و نه از سوی هیچ کشوری قیمومیت نمی‌پذیریم بنابراین با وجود همه موانع، به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1120056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر کلانتر IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      حدود ۴تا۵روزاست که خلبانهای رژیم صهیونیستی کودک کش سلاخ جنایتکار تروریست با هواپیماهای آمریکائی مردم و شهرهای یمن را به بدترین شکل ممکن بمباران می‌کنند!!! صهیونیستها آمدن دورتادور یمن