علاقمندی اتریش به توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران که هیات جمهوری اسلامی در مذاکرات وین را همراهی می‌کند، پس از دیدار با شماری از مقامات اتریش، گفت که طرف مقابل به توسعه روابط اقتصادی با ایران علاقه‌مند و خوش‌بین است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی صفری بیان داشت که تاکنون با رئیس بانک مرکزی، رئیس بیمه و قائم مقام وزیر اقتصاد اتریش دیدار کرده است. وی افزود که عصر امروز به وقت وین هم با با قائم مقام وزیر کشاورزی ملاقات می‌کند.

وی بیان داشت: تا الان مقامات اتریشی نسبت به این مذاکرات بسیار خوش بین و خوشحال هستند و در صحبت‌هایی که صورت گرفت می‌گفتند ما باید خودمان را در مورد پروژه‌ها، همکاری‌ها، کمیسیون مشترک و کارهای بانکی آماده کنیم تا بلافاصله پس از آنکه مذاکرات [وین] به نتیجه رسید فعالیت‌های خودمان را شروع کنیم.

این دیپلمات جمهوری اسلامی  ایران درباره محتوای آخرین ملاقاتش که با قائم مقام وزیر اقتصاد اتریش صورت گرفت بیان داشت که دو طرف توافق کردند تا نقشه راه همکاری‌های اقتصادی اتریش و ایران بین ۵ تا ۱۰ سال توسعه یابد و همکاری نزدیکی با سفیر ایران در وین در همین زمینه صورت گیرد.

صفری گفت: درباره پروژه های مختلف صحبت کردیم و اینکه در آینده چگونه این پروژه‌ها را با طرف اتریشی در زمینه‌های مختلف به صورت فاینانس یا به صورت دوجانبه پیگیری کنیم. ما در این نقشه راه حدود ۶ گروه همکاری در زمینه انرژی، حمل و نقل و گردشگری داریم که قرار است جلسات در این زمینه پیگیری شود. همچنین سند کمیسیون مشترک که از یک سال پیش آماده شده قرار شد طرف اتریشی آن را امضاء کند تا بتوان اقلامی که در سند تصویب شده اجرایی شود.

وی جمع‌بندی مذاکرات با طرف‌های اتریشی را مثبت ارزیابی کرد و گفت که آن ها برای توسعه روابط اقتصادی علاقه‌مند و خوش‌بین بودند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1120429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =