گردشگری ایران / آبشار کشیت کرمان

آبشار زیبای کشیت یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی و به یاد ماندنی استان کرمان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در دل کویر لوت وقتی از آخرین روستاها و مناطقی که زندگی در آن جاری است عبور می کنیم با آبشار زیبای کشیت روبه روی می شویم که یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی و به یاد ماندنی استان کرمان به شمار می رود. این آبشار در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد و پس از کمی پیاده روی، می توانید به نزدیکی آن رسید.

بیشتر بخوانید:

گردشگری ایران / مسجد عماد الدوله کرمانشاه

آبشار کشیت یکی از آبشارهای بی نظیر و زیباست که در بخش گلباف شهرستان کرمان واقع شده. این آبشار فضایی انتزاعی را برای بیننده ایجاد می کند که باورش بسیار دشوار است. آب از دیواره های دره می جوشد و نمونه های خاصی از سرخس ها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده اسن. این دره که در بخش غربی روستا واقع شده، مسیر قدیمی جریان آب کویر بوده است. این آبشار حوضچه ای طبیعی و بزرگ رو به وجود آورده که 600 متر مربع وسعت دارد و مردم محلی اعتقاد دارند که عمق این حوضچه که به دلیل ریزش آبشارها ایجاد شده، تا کنون مشخص نشده است. حوضچه دریاچه بسیار عمیق است و تاکنون اقدامی در راستای تعیین عمق آن صورت نگرفته است.

 آبشار کشیت

اکثر مردم بر این باور هستند که استان‌های خشک و گرم فقط  کویر دارند اما باید بگوییم در این استان‌ها جاذبه‌های طبیعی زیبایی هم یافت می‌شود آبشاری در دل کویر لوت.

علاوه بر زیبایی باید از جذاب بودن آبشار کشیت نیز یاد کنیم. این جذابیت منجر شده تا بیشتر مردم محلی این منطقه، از آن با نام آبشار گلبافت یاد کنند. همیشه این باور را داشته باشید که در دورترین منطقه‌های ایران، می‌توانید با جاذبه‌های طبیعی منحصر به فردی روبه رو شوید که انسان را به وجد می‌آورند.

روستای کشیت

روستای کشیت، بهشتی در کویر لوت، از توابع بخش مرکزی شهرستان کرمان است. قرار داشتن برخی از  جاهای تاریخی کرمان از جمله قلعه مشهور کشیت که اقتباسی از ارگ بم و ارگ ارین است نشان دهنده تاریخ کهن این منتطقه دارد.

 آبشار کشیت

پس از گذر از بافت تاریخی روستا به دره ای مملو از درختان نخل و مرکبات می رسیم. در دل این دره سر سبز رودخانه آبی جاری است که باعث شده است این چنین دره ای باور نکردنی در دل کویر ایجاد کند جایی که کمتر کسی شاید حتی گمانش را کند که آب و آبادی نیز در این منطقه وجود داشته باشد.

از دیگر جاهای دیدنی کرمان که در این روستا واقع شده می توان به این نکته اشاره کرد که که در دیواه های دره روستا کشیت آبشار های کوچک و بزرگی ایجاد شده است در کنار این آبشار ها  گونه های خاصی از سرخس و گل سنگ ها نیز رشد کرده اند. در نهایت همه این آبشار ها سر جمع شده و توانسته اند رودخانه زیبایی با آب شیرین  را ایجاد کنند.

فاصله روستای کشیت تا کرمان

روستا کشیت که مانند نگینی در قلب کویر لوت میدرخشد تا شهر کرمان حدود 170 کیلومتر فاصله دارد و برای رفتن به این روستا حدود دو ساعت زمان لازم است. در مسیر کرمان به سمت روستا کشیت باید از شهر های ماهان و بم عبور کنید و بعد از ایست بازرسی راین به گلباف خواهید رسید که در آنجا تابلو این روستا و آبشار حرمک مشخص خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1122572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =