امکان استفاده از سامانه ساتع برای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد/ فاصله صنعت و دانشگاه کمتر می‌شود

مدیرکل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تلاش­‌های اداره کل کانون­‌های صنعت، جامعه و دانشگاه، استفاده از سامانه ساتع برای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان­‌پذیر شد.

 لاله ملک نیا، مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حل موانع ارتباط دانشگاه با صنعت و نقش سامانه ساتع برای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد گام دوم اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در جایگاه یکی از ارکان علمی کشور و به‌عنوان یک دانشگاه پیشرو در حل مسائل، می‌تواند با تکیه بر توان علمی و ظرفیت‌های متعدد پژوهشی خود در حل مشکلات کشور گام‌های اساسی بردارد. بر همین اساس و با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مقوله پژوهش، تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه از یک سو، و هدایت توان علمی و امکانات و ظرفیت‌های تجهیزاتی دانشگاه برای حل مسائل و مشکلات کشور از سوی دیگر، همواره یکی از اهداف و دغدغه‌های اصلی اداره کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه بوده است.

وی افزود: در این راستا تلاش­‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون از جمله عقد قراردادهای کلان صنعتی و هموارسازی جذب منابع پژوهشی خارج از دانشگاه و همچنین حمایت از طرح­‌های پژوهشی کاربردی، ماموریت‌گرا و حل مساله در این اداره کل صورت گرفته که به یاری خدا در آینده‌ای نزدیک شاهد آثار و ثمرات این تلاش‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم بود. یکی از روش‌­های ارتباط موثر دانشگاه­‌ها با صنعت، استفاده از خدمات ارائه شده در سامانه ساتع وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری است. بر همین اساس با تلاش­‌های اداره کل کانون­‌های صنعت، جامعه و دانشگاه، استفاده از این سامانه برای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان­‌پذیر و تاکنون حدود دویست نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در این سامانه عضو شده‌­اند و حدود ۱۸ میلیارد ریال قرارداد از طریق این سامانه به نام دانشگاه آزاد اسلامی عقد گردیده است.

مدیرکل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه با اطلاع رسانی گسترده‌­ای که برای طرح­‌های پژوهشی سامانه ساتع توسط این اداره کل در کل واحدهای دانشگاه آزاد می‌­شود، انتظار می‌رود مقادیر مذکور افزایش چشمگیری داشته باشند، تاکید کرد: ضمن اینکه با مهیا شدن امکان استفاده از خدمات سامانه ساجد وزارت علوم و معافیت مالیاتی طرح­‌های پژوهشی، این روند شتاب بیشتری خواهد یافت.

ملک نیا درباره اینکه چه واحدهایی تاکنون در جذب طرح‌های برون دانشگاهی موفق و سرآمد بوده اند، خاطر نشان کرد: واحد علوم و تحقیقات، استان تهران، استان اصفهان، واحد نجف آباد، استان خراسان رضوی، استان کرمان، استان سمنان، استان فارس و استان قزوین در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

وی در ادامه به طرح‌های جدید و کارآمدی که  اداره کل کانون­‌های صنعت، جامعه و دانشگاه برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه در دست دارد، اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها شامل شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط مؤثر بین واحدهای دانشگاهی در راستای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه، مدیریت طرح‌های پژوهشی و توسعه پژوهش‌های مبتنی بر تقاضا و مساله محور، توسعه همکاری­‌های مشترک با وزارت­خانه­‌ها، دستگاه­‌های اجرایی و بخش خصوصی، برندسازی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه صنعت، رصد اولویت­‌های پژوهشی و انتقال نیازهای صنعت به محققین و مراکز علمی، تلاش برای جذب پروژه‌­های کلان صنعتی (مگا پروژه­‌ها) است که در آینده با جدیت بیشتری دنبال خواهند شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1123698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =