کارگران همچنان منتظر آمدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس

از روزی که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بعد از حدود دو ماه بلاتکلیفی در دوازدهم دیماه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا به تصویب اولیه رسید، مسئولان سازمان امور استخدامی کشور، ساز مخالف کوک کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «خوشحال شدیم، بعد ناامید شدیم، دوباره امیدوار شدیم، دوباره سرخورده....». یک کارگر عسلویه که مدتی قبل برای پیگیری تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به همراه دو نفر دیگر از همکارانش به تهران آمده بود، از چرخه‌ی سرگیجه‌آور و ناامیدکننده‌ی مخالفت‌ها با تصویب طرح ساماندهی انتقاد می‌کند؛ از اینکه چشمِ امیدِ هزاران کارگر به همراه خانواده‌هایشان، دوخته به طرحی است که در زونکنِ هیات رئیسه‌ی مجلس شوراست و هر اظهارنظر مسئولان سازمان امور استخدامی در مخالفت با این طرح، تلنگری سخت است به اینهمه امیدواری!

بازگشایی کدها کار سختی نیست؛ از روزی که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بعد از حدود دو ماه بلاتکلیفی در دوازدهم دیماه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا به تصویب اولیه رسید، مسئولان سازمان امور استخدامی کشور، ساز مخالف کوک کردند و هر پرده‌ی این ساز، نقشی از ناامیدی بر دل هزاران کارگر کشور زد. در واقع مدیران و مسئولان این سازمان به اتفاق، به هزاران بهانه و دلیل متوسل شدند تا بگویند برای رفع تبعیض در نظام مزد و حقوق کشور، «راهکارهای دیگری» به جز تصویبِ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت وجود دارد؛ راهکارهایی که همگی در مجموع، بر ادامه‌ی حضور پیمانکاران و شرکت‌های واسطه‌ای استوار هستند. «شرکت‌ها بمانند اما بر آن‌ها نظارت شود»؛ «عدالت در پرداخت»؛ «افزایش رفاهیات و مزایای مزدی»؛ اینها همه کلیدواژه‌های پرکاربردِ مسئولان سازمان امور استخدامی در بیش از دو هفته‌ی گذشته است؛ حتی لایحه‌ی جدیدی را در دستور کار قرار داده و مشغول تدوین بندهای آن هستند؛ لایحه‌ای دولتی که قرار است طرح ساماندهی را از میدان خارج کند و برای همیشه به حاشیه‌ی زمین بازی بیفکند!

راهکار جایگزینِ سازمان امور استخدامی: «لایحه‌ی جامع حقوق و دستمزد»

«لایحه‌ی جامع حقوق و دستمزد» به عنوان یک آلترناتیو و راهکار جایگزین، در حال تدوین در سازمان امور استخدامی است؛ هرچند کارگران و فعالان صنفی آن را راهی برای گریز از حذف پیمانکاران می‌دانند. به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل سازمان اداری و استخدامی کشور، روز ۲۲ دی پس از دریافت دستور فوری، به سرعت برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه ویژه «تدوین لایحه جامع حقوق و دستمزد کارکنان نظام اداری کشور» در دستورکار این سازمان قرار گرفت و از همان شب پس از برگزاری جلسه توجیهی و تقسیم کار، فعالیت خود را آغاز کرد. این کارگروه تحت عنوان «ستاد جهادی شهید مهدی باکری» به ریاست دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، از هفت کمیته «علمی»، «آمار و هوشمندسازی»، «حقوقی»، «ایثارگران»، «محتوایی»، «رسانه» و «پشتیبانی» تشکیل شد و در حال حاضر به صورت شبانه‌روزی و بدون تعطیلی تا انجام دستور، فعال است.

روابط عمومی این سازمان، با تاکید بر کلیدواژه‌ی «عدالت در پرداخت»، مسیر جایگزین پیشنهادی را تشریح کرده است: «لازم به ذکر است؛ فعالیت سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای برقراری عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان نظام اداری کشور، از چهار ماه گذشته با راه‌اندازی سامانه «ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت» آغاز شده است و تاکنون آمار و اطلاعات ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند در این سامانه جمع‌آوری شده که برای هر یک از آنها «شناسه یکتا» ایجاد شده است.»

مسئولان سازمان امور استخدامی:

با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مخالفیم!

و اما چند اظهارنظر؛ مهم‌ترین صحبت‌ها از آن میثم لطیفی (رئیس سازمان امور استخدامی کشور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری بیست و سوم دیماه است که از شبکه دوم سیما پخش شد؛ لطیفی در این گفتگو از مخالفت خود با طرح ساماندهی به وضوح پرده برداشت و گفت: در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی وجود دارد که مشکلات جدی دارد و ما هم با آن مخالفت کردیم، چون کمکی به مسأله نمی‌کند، بلکه فقط حجم زیادی از نیرو را تبدیل وضع می‌کند.

لطیفی افزود: اکنون مسأله اصلی نیروهای انسانی در دستگاه‌های اجرایی، نظام هماهنگ پرداخت است که بر آن متمرکز شدیم تا بتوانیم فاصله میان پرداختی‌ها را به کمترین میزان برسانیم و در مراحل بعدی نیز به نحوه و نوع استخدام‌ها بپردازیم. در نظام اداری، سه موضوع عدالت، کارآیی و بهره وری و رضایت وجود دارد که باید آن‌ها را با هم در نظر بگیریم، زیرا اگر فقط بر یکی از این موارد متمرکز شویم، با مشکل مواجه خواهیم شد.

لطیفی همچنین گفت: اگر بخواهیم به موضوع خیلی جامع‌تر بپردازیم، به وقت بیشتری نیاز است؛ به عنوان نمونه، اگر بخواهیم مساله ساماندهی نیروی انسانی را حل کنیم، باید کل قانون خدمات کشوری بازنویسی شود.

در مخالفت با طرح ساماندهی، تاکید اصلی بر «نظام هماهنگ پرداخت» است و مشخص نیست چطور قرار است شرایط کاری، دستمزدی و امکاناتِ شغلی کارگران شرکتی و پیمانکاری با رسمی‌هایی که امنیت شغلی و امنیت رفاهی را با هم دارند، هماهنگ و همسان شود؛ چرا با تبدیل وضعیت نیروهایی که مشاغل آن‌ها دائمی و مستمر است و براساس تمام اسناد قانونی (هم قانون کار و هم قانون مدیریت خدمات کشوری) باید تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم شوند، مخالفت می‌ورزند؛ آیا همانطور که نمایندگان مجلس بارها گفته‌اند یک رانت مافیایی و هزاران میلیاردی، پشت برون سپاری‌ها و واگذاری به پیمانکاران وجود دارد؛ آیا همین رانت بزرگ، دلیل اصلی این مخالفت‌ها نیست؟!

فعالان کارگری:

«عدالت در پرداخت» سراب است/ تنها راه‌حل، حذف تمامِ پیمانکاران

فعالان کارگری، این اظهارات را «کاملاً مایوس‌کننده» توصیف می‌کنند؛ به سراغ دو فعال صنفیِ کارگران قراردادی و شرکتی رفتیم؛ هر دو با اطمینان بسیار می‌گویند؛ عدالت در پرداخت، سرابی بیش نیست و تنها راه‌حل، حذف تمام پیمانکاران است.

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) با بیان اینکه «همچنان منتظر جمع‌آوری ۵۰ امضا در مجلس هستیم» می‌گوید: ما انتظار داریم هفته آینده بعد از پایان تعطیلی مجلس، اولین کاری که نمایندگان می‌کنند، جمع‌آوری امضا و آوردن طرح ساماندهی استخدام به صحن علنی مجلس شورا باشد؛ ما نگران تبلیغات و مخالفت‌های سازمان امور استخدامی هستیم؛ لایحه‌ی «شهید باکریِ سازمان امور استخدامی» همان عدالت در پرداخت است که در مخالفت با طرح ساماندهی علم کرده‌اند؛ ما با این لایحه‌ به شدت مخالفیم و می‌گوییم باید شرکت‌های پیمانکاری بروند و دست‌های واسطه بریده شوند. مسئولان سازمان امور استخدامی با جدیت بر ماندگاری شرکت‌ها اصرار دارند و این اصرار، یک ابهام بزرگ به وجود آورده است؛ واقعاً چه منافعی دارند این آقایان؟!

محمد صالحی پور باورصاد (دبیر اتحادیه‌ی کارگران قراردادی و شرکتی بندر امام و ماهشهر) نیز معتقد است «عدالت در پرداخت» یک کلیدواژه‌ی گمراه‌کننده است که می‌خواهند با در باغ سبز نشان دادن از این طریق، طرح ساماندهی را به محاق ببرند و از اعتبار ساقط کنند.

او می‌گوید: بحث عدالت در پرداخت، تنها بحث مطرح در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت نیست که بخواهند جایگزین‌سازی کنند؛ عدالت در پرداخت، تنها بخشی از «عدالت در برخورد با نیروی انسانی» است؛ شما نمی‌توانی یک نفر را بدون امنیت شغلی و بدون رعایت ایمنی، به استخر مواد شیمیایی بفرستی و بگویی خب به شما بیست میلیون تومان حقوق می‌دهم، دیگر به باقی چیزها کاری نداشته باش! عدالت در برخورد با نیروی انسانی معنای گسترده‌تری دارد؛ ما تنها عدالت در پرداخت نمی‌خواهیم کما اینکه همین عدالت‌شان نیز بیشتر وعده است و قرار نیست عملی شود. عدالت واقعی وقتی اتفاق می‌افتد که شرکت مادر، مسئولیت مستقیم و برابر در مقابل تمام نیروها داشته باشد؛ وقتی شرکت‌های پیمانکاری باقی بمانند، هرگز عدالت اجرایی نخواهد شد. چرا باید یک واسطه بین پرداخت کننده‌ی اصلی و دریافت‌کننده‌ی واقعی وجود داشته باشد، آن‌هم در کارهایی که ماهیت مستمر و دائم دارند؛ آیا جز رانت گسترده، عامل دیگری در بین است که این‌چنین مقابل حذف پیمانکاران موضع می‌گیرند و با تمام توان برای این مقابله به میدان آمده‌اند؟!

و اما کوتاه نمی‌آیند....

این «مقابله با تمام توان»، مقابله‌ای است با خواسته‌ی مشترک هزاران نیروی انسانی شاغل در نهادهای مرتبط با خزانه‌ی بیت‌المال؛ هزاران نفر یک طرف و چند مدیر دولتی و چند صد پیمانکار خُرد و درشت، طرف مقابل. در این میان، حَکَم هرچه باشد، چه قانون باشد و چه انصاف، حق با هزاران خانوار منتظر است، هزاران خانوارِ امیدوارِ مستاصل و البته تا حدودی ناامید. شکی نیست که کارگران مطالبه‌گری را ادامه خواهند داد؛ پویش مطالبه‌ی تصویب طرح ساماندهی، پویشی بسیار گسترده به عرض و طولِ جغرافیای ایران است؛ هرچند مسئولان سازمان امور استخدامی ظاهراً به این سادگی‌ها از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند؛ این مسئولان پشت لایحه‌ی جایگزینِ مبتنی بر نظام هماهنگ و عدالت در پرداخت، بسیار محکم موضع گرفته‌اند.

آخرین اظهار نظر مخالفان طرح ساماندهی، مربوط به بیست و هشتم دیماه است؛ حسین عرب‌اسدی (معاون سرمایه انسانی این سازمان) با تاکید بر اینکه کارگروه بازنگری و اصلاح نظام عادلانه پرداخت حقوق از دو ماه گذشته بر تدوین این لایحه (لایحه‌ی جامع حقوق و دستمزد) تمرکز داشته است، گفت: «در لوایح نظام پرداخت، جبران خدمات و ساماندهی نیروی انسانی، مسائلی بود که در حال حاضر مرتفع شده است. در هر حال هدف این است که هر کسی در هر کجای ایران اسلامی که در دستگاه‌های اجرایی به خدمت گرفته می‌شود، در یک چارچوب مشخص و عادلانه دریافتی داشته باشد.»

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کد خبر: 1126406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 53
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      9 0
      سلام علیکم چرا باید در یک سازمانی مثل وزارت بهداشت نیروهای شرکتی با حقوق 3،800 بدون هیچگونه امتیازات رفاهی اعم از وام، اضافه کار، کارانه وحتی فوق العاده ویژه با ساعت کاری خیلی فشرده 192 ساعت در ماه همراه با استرس و امنیت شغلی پایین و خیلی درگیری های دیگر که مربوط به بخش و پست سازمانی در رده مثلا تاسیسات و…. دریک اتاق با یک نیروی قراردادی یا پیمانی با همان نوع کار اما با حقوق بالای 8تومن و کل امتیازات باهمدیگر دریک اتاق دریک پست مشابه کار کنند آیا این عدالت و انصاف است
    • امید IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      16 0
      چرا فکری بحال کارگران که صف اول تولید وتوان این کشور هستند نمیکنید مگه با ۴ میلیون تومان میشه زندگی کرد؟؟؟؟؟؟ قسط . وام . کرایه خانه . خوراک هم که فعلا میشه نان خرید . میوه که الفاتحه ...ما انسان هستیم چرااا بداد ما نمیرسین
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      14 1
      سلام فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط حذف پیمانکار و واسطه ها است چرا به هزاران کارگر قرار است وعده دروغ داده شود همه این کارگران امیدوارند که تبدیل وضعیت شوند ولاغیر
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      27 0
      سلام فقط فقط فقط حذف پیمانکاران باید اجرا شود وگرنه باید در محضر خدا جواب این همه کارگر را باید بدهید خدا از شما نخواهد گذشت عدالت ققطیا حذف واسطه ها اجرایی میشود
    • محمد ملکی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      14 0
      اگراین طرح تسویب نشود مثل روز روشن می‌شود که این دولت ومجلس وحتی کل نظام به فکر این ملت نیست وتمام حرفهایشان دروغ محض است.
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      35 1
      پیمانکاری یعنی برده داری
    • احمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      14 0
      سازمان استقدامی آقای لطیفی با پیمان کاران شراکتی کار می کنند نمی خواهد در آمدش را از دست بدهد ما مردم از رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور مهترم می خواهیم این دزدان را ریشه کن کنند،
    • رضا IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      19 0
      ماهم ازحق قانونی مان کوتاه نمی آییم حق ماکارگران خفت وخواری دراجتماع نیست ماهم جزئی ازجامعه هستیم
    • طاها IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      11 0
      سلام خیراز زندگی نبیند آنانکه مانع میتراشندجلوی طرح چرا لایحه ساماندهی تبدیل وضعیت نیروهای را ارائه نمی‌دید از خدا بترسید از حق کارگران که شرمنده زن وبچه شون میشن یا خدا خودته به دادمون برس
      • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
        1 0
        انشالله
    • محمد IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      7 0
      سلام و خسته نباشید من در عجبم مگر کشور ما کشور دینی واسلامی نیست مگر غیر این هست ک جمهوری اسلامی شدیمک زیر پرچم سه رنگ همه برابر باشن پس این همه بی عدالتی ب ای چی هست...مگر کارگر و کارمند قراردادی از کشوردیگه ای اومدن مگر خانواده ندارن غیر این هست ک همین قانونها بدست خود اقایون بالانشین نوشته شده ...عدالت اگر عدالت علی هست حداقل مردانگی کنید و اینقدر سنگ جلوی کارگر و کارمند نندازید ک‌گلوی پیمانکار روز بروز گشادتر شود...۱۸
    • این شدکار IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      9 1
      انصاف نیست
    • قنبر پور IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      12 0
      پیمانکار خون کارگران را میکشد ظلم میکند کسی ناظر و جوابگو نیست
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      13 0
      چه لزومی دارد بین کارگر و یک سازمان واسطه شرکت های پیمان کاری باشد . مسولین اگر این طرح را اجرا نکنند فردای قیامت باید جواب گوی کارگران و خانواده آنها باشد .ظلم به کارگران دودمانتان را به باد خواهد داد.
    • مجتبی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      10 0
      سلام و درود و خسته نباشید خدمت کسانی که بدون هیچ چشم داشتی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی زحمت میکشند،و فقط از خداوند أجرش را خواهانم.من 13 سال در بانک مسکن شرکتی هستم.ان شاالله که این بی عدالتی ها با تلاش دوستان پایان یابد
    • بی عدالتی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      7 0
      چرا کسی نیست کمک کنه این کارگرایی رو که به عنوان برده گرفتن وحقشون داره پایمال میشه رو بگیره ودسست این دلالان نیروی انسانی رو قطع کنه مگر خدا رو خوش میاد که در زیر یک سقف با ساعت کاری یکسان ۱۰ نفر همه حقوق و مزایارو بگیرن یک نفر نگیره خدا وکیلی این ظلم نیست
    • محسن IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      سلام این اشخاصی که مخالف طرح حذف پیمانکاری هستن حاطرهستن بیایند حقوق یک گارگر را بگیرن چرا به فکر کارگرهای بد بخط نیستید تا کی امنیت شعلی نداشته باشیم لطف کنید طرح سامندهی کارگران دولت را اجرای کنید وگرنه نفرین این گارگرها گردن تمام شما هارو میگیره
    • ناشناس IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 0
      طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برجامی دیگر است همگی سرکاریم بعد از ۲۷ سال سابقه هنوز شرکتی هستم
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      12 0
      سلام ماجوانان وکارگران زحمتکش انقلابی ازجان ودل باشمانمایندگان و رئیس جمهور محترم سیدمحرومان که قبل از انتخابات وعده داده بودیدطرح حذف پیمانکاران چراوقتی که همه اعتقادات یکی است چرا اموراستخدامی مخالفت می‌کنند چون خودشان پیمانکاران بزرگ هستند ومنافع شان به خطر می افتد تمام چراناله ونفرین هزاران کارگران و جوانان زحمتکش انقلابی وتمام خانواده هارابه جان میخرندبه چه قیمت فقط خودانهاخانواده دارندچون طول این سال‌ها ارباب ورعیت وبرده داری بودوکارهای آنها را انجام دادند دوست ندارنداین طرح اتفاق بیفتد ولی ماکارگران وجوانان اول خدارا داریم و بعداهل بیت مادرسادات ورئیس جمهور عزیزمان سیدمحرومان ونمایندگان انقلابی باعزت باشرف به امید حق پیروزمیدان خواهیدبودمادرسادات فاطمه زهرا بی بی دوعالم بدرقه راهتان 🌹 ❤️ 🌹 ✌️ ✌️ 🇮🇷 ✌️ 🇮🇷 ✌️ 🇮🇷 ✌️ 🇮🇷
    • مرتضي IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      7 0
      با سلام و احترام خدمت تمام کسانی که از اول تا این لحظه دنبال این طرح در مجلس شورای اسلامی هستند مخصوصاً اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس. خواهشا این طرح هر چه زودتر به صحن مجلس بیاید وتصویب شود وهزاران کارمند وکارگر از تشویش ذهن رهایی یابند وبعضی از دوستان هم در امور استخدامی کشور که دنبال سنگ اندازی هستند خیالشون از تصویب این طرح راحت شود. با تشکر به نمایندگی از پرسنل وزارت نیرو
    • محمدعلی موسوی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      بهترین کار برای نجات جوانان حذف شرکت ها وپیمانکارها
    • کرامت IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      9 0
      حتما مسولین سازمان اموراستخدامی با پیمانکارن بده بستونی دارند که سازمان بازرسی بمیتواندورود کند که علت این همه مخالفت چیست
    • صبا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 0
      مجلس با تصویب ساماندهی کارکنان اثبات میکنه که نماینده مردم هست نه پیمانکاران وغیره
    • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 0
      به اعتقاد کارشناسان پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جامعه شناسان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت باعث بالابردن روحیه خدمت ونشاط اجتماعی درجامعه می شود. پیمانکار باید پیمانکار کار باشد نه پیمانکار نیروهای انسانی(واسطه مزد به کارگر زحمت کش)
    • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 0
      این دولتمردان که این استعمار رو دزدی هارو دارن به وضوح میبینن چرا این طرح رو این جور که باید پی گیر نیستن.ما رو هم هی امید وار میکنن ،یکی دیگه میاد باز سنگ اندازی می‌کنه.عجب سیاستیه
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 0
      چرا مخالفت می کنند ایا واقعا درست است که یک پیمانکاری و یک قرار دادی و یک رسمی در یک جا کار میکنند وهرکدام حقوق متفاوت میگیرند خودتان قضاوت کنید
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      پیمانکاری یعنی برده داری نوین . والسلام
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      فقط تغيير وضعیت. پیمانکاربایدحدف شود یه سری به فولادمبارکه مبارکه بزنید میانگین دریافتی پیمانکا ر برای یک کارگر 20میلیونه ۵الی ۶ میلیون به کار گرمیرسه روسای اموراستخدامی حرف مفت نزنه پدرکارگرادراورد ین بسه دیگه چقدرمیخیایین وتاکجا بایدظلم کنید؟!!!!!!
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      9 0
      اگرنمایندگان کوتاهی کنند درپیشگاه خدا بایدجوابگوباشند فقردروازهگناه است مسبب آن روسای مخالفند
    • س. IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      سلام بایدحذف پیمانکاران اجراشوند.اینا لقبشون به.کلاهبرداران حرفه ای مشهورن ..دیگه ازدعاهم بریدیم هرکاری میکنیم نمیشه فقط علاجش اینه این شرکت های واسطه ای برن کنار
    • حسین IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      7 0
      پیمانکار باید پیمانکار کار باشد(طرح های عمرانی یا حداقل یک حرفه‌ای بلد باشد) نه پیمانکار نیروهای انسانی(فقط واسطه پرداخت دستمزد به کارکنان زحمت کش)این یعنی دست بر سفره کارکنانی که پیکره دولت هستند. التماس می کنیم تمامش کنید.
    • امید IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      تا حالا که خوب مدیریت کردند و با دروغ دونگ طرح رو کنار گذاشتن. در کل هر جا که بوی پول باشه فساد هم هست و این دولت هم نمی تونه با فساد مبارزه کنه
    • کارگر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      چرا با روح وروان ما بازی می‌کنید خدا ازتون نگذره که امید کلی خانواده را نا امید میکنید
    • ناشناس IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      سلام به عوامل خوب و خستگی ناپذیر خبرگزاری ایسکا میخوام از طرف ما،نیروهای شرکتی، از آقای لطیفی که از قراره معلوم با مافیای صاحبان شرکت ها بزرگ تامین نیروی انسانی زد و بندی داره،سوال کنید که آقای لطیفی چقدر باید رشوه و بخور بخور داشته باشی که بی خیال نیروهای شرکتی و قراردادی بشی،چرا با این طرح مجلس که قراره وضعیت این نیروهای شرکتی را تعیین و تکلیف کنه مخالفی ؟ چرا خلاف عقربه های ساعت حرکت می کنی ؟ چرا باید نظر تو بر نظر جمع غلبه کنه؟ آیا این حرکت آقای لطیفی در مخالفت با طرح تبدیل وضعیت دیکتاتوری نیست؟ ما باید چند سال دیگه فقر و بدبختی را تحمل کنیم ؟خدا ریشه ظلم را بخشکاند ، خدا خانه امثال آقای لطیفی را خراب کنه ،خدا لعنتت کنه که این همه داری سنگ جلوی طرح می گذاری ،خدا لعنت کنه مرده و زنده شما که این همه دارین به ما ظلم می کنيد
    • مجید ناظم زاده IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      من یک باطریسازم که در شهرداری شهرستان ازنا کار میکنم و با ۱۲۰ ساعت اضافه کار در ماه و تعطیل کاریها و جمعه کاریهای کامل در ماه و ۳ حق فرزند دریافتی ۴۳۸۰۰۰۰ از کارگر ساده هم کمتر دریافت میکنم.حق اعتراض ندارم چون امنیت شغلی ندارم.
    • مجید IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 0
      وقتی داخل کشور حریف سازمان استخدامی که از جنس ما ایرانیها هستند و باسودجوها هم کاسه چطور انتظار داریم کشورهای دیگر بهمون رحم کنن
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 0
      انشاالله پیمانکار برود وسلام
    • حامد IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      8 0
      سلام فقط حذف پیمانکاران.
    • اکبر IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      7 0
      سلام و خدا قوت به تمامی کارگران زحمت کش سرزمینم ایران،خدا میدونه که هدف سازمان اموراستخدامی ازاین کارا و با این روحیه خراب کردناش چیه و چرا بانمایندگان محترم شورای اسلامی همکاری نمیکنن و زودتر و یکباربرای همیشه شرکتهای پیمانکاری رو حفظ و ازمیان دولت و کارگر برنمیداره تا کارگر رنج دیده هم به حق و حقوق کاملش برسه وهم باخیال راحت و امنیت بالا خدمت کنه واسه این نظام مقدس .
    • اکبر IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 0
      اگه خدا کمک کنه و این شرکتهای واسطه جمع بشن خیلی از مشکلات قشر کارگری حل میشه و دیگه هیچ مردی شرمنده زن و بچش نمیشه .
    • ناشناس IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 0
      سلام به آقایان ولی اسماعیلی ،گودرزی ،اناری و امثال آنها ،می خواستم از آقای ولی اسماعیلی و آقای گودرزی و نمایندگان همسوی آنها،تقاضا کنم که با لایحه مزخرف و چرت امثال آقای لطیفی بی وجدان و همکارانش توجهی نکنند و با طرح دولت مخالفت کنید ،چون آنها طرفدار قشر مرفح و بیدرد پیمانکاران هستند و خبر از بدبختی و فقر ما ندارند که حتی برای پول اجاره و دخل و خرج زندگی ماندیم خدا از امثال آقایان لطیفی و همفکرانش نگذره ،خدا به زمین گرم بزنه، آخه ما باید تا کی خریت و نفهمي بعضی ها را تحمل کنیم ،بابا ظلم بشه،مثلا ما هم دارای حکومت اسلامی و هم دولت انقلابی داریم ،واقعا تاریخ قضاوت خواهد کرد
    • قراردادی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 0
      آقای لطیفی می‌فرمایند اول عدالت در پرداخت و بعد ساماندهی. مگر فرقی دارد اول ساماندهی بعد عدالت در پرداخت. ثانیا چرا دولت الان یادش افتاده است که می‌خواهد این طرح تصویب شود.
    • حسن IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      پیمانکار باید پیمانکار کار باشد (طرح های عمرانی یا حرفه ایی بلد باشد) نه پیمانکار نیروهای انسانی وجدانا" این یعنی چه. به راستی این شیوه زیبنده نظام اسلامی نیست. با رمز یا فاطمه زهرا تمامش کنید.
    • ناشناس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      4 0
      خواهشن فقط پیمانکاری رو جمع کنید.دیگه این همه بازی در نیارید. کارگردان این هم منتظر نزارید.
    • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      4 0
      آقای لطیفی ظاهرآ دوست دولت رئیسی ولی در پشت خنجر بدست فرو کرده در قلب دولت مجلس و اعتقاد و هم پیمانی مردم با دولت.... 20 میلیون خانواده کارگری منتظراین طرح هستند نه قهر با دولت.. لطیفی ها بدانند خنجر را قلب خود فرو خواهند کرد با تصویب این طرح تبدیل وضعیت به دست نمایندگان مجلس مردمی و رهبری
    • رمضان فرجی IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      4 0
      سلام باحذف پیمانکاری نون خیلی هابریده میشه اینها از بغل پیمانکار میخورند به نفع کارگر کار نمی‌کنند
    • رضا IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      3 0
      به خدا خجالت داره علنی دارن پیمانکارها پولی که حق واقعی کارگر یا کارمند هست حدودا نصفشو برمیدارن باقیشو میدن بهشون اونم بدون هیچ امنیت شغلی و بامنت و تهدید نیروهای خرید خدمات صداوسیما و شرکتی یکی از همین موردا هستش امیدواریم وعده دادن تموم بشه و بره تو فاز عملی ۲ ماه دیگه پایان سال میرسه و باید قراداد جدید با نیروها بسته بشه لطفا زودتر اقدام کنید. (((اقدام)))
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      4 0
      خدا ریشه اون مدیری که نمیگذاره این طرح به سرانجام برسه از بیخ بکنه الهی الهی الهی
    • رامین IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      2 0
      شرکتها مال امثال همیناست دیگه وگرنه چه دلیلی داره از واسطه‌‌ها حمایت کردن
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      فقط و فقط باید پیمانکار حذف شود ولا غیر پیمانکار ی مساوی بابرده داری
    • رضا IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      سازمان استخدامی اگر دین ندارید،ازاده باشید،شرف داشته باشید
    • ناصر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      از چند حالت خارج نیست؛ ۱. دست پیمانکاران و مسئولین اداری استخدامی تو یه کاسه است ۲.قانون شرکتی یعنی برده داری نوین ، که ظاهرا خواهان زیاد داره ۳. علاقه ای به توزیع عادلانه ثروت وجود خارجی نداره ، چون تا وقتی کارگر شرکتی هست درآمد های شرکت ها و رفاهی ها و کارانه ها و ... که اتفاقا در فیش های حقوقی ثبت نمیشه راحت بین خودشون تقسیم میشه ۴. تا وقتی نیروی شرکتی عین برده از صبح تا ساعت ۱۹ شب هر روز سر کار میر و جیکش هم در نمیاد چرا تبدیل وضعیت کنن، چون دیگه اون موقع که نمیشه کارمندان رسمی کار رو در ساعت ۱۴.۳۰ رها کنن و برن!
    • معصومه IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      خدا لعنت کنه کسانی رو که سنگ‌اندازی میکنن مخصوصا آقای لطیفی که هنور که هنوزه داره سنگ اندازی میکنه جلو پای کارگر جماعت بدبخت بیچاره . خدا رو شکر به مدد حضرت زهرا و آقای اناری نماینده کارگران شرکتی و قراردادي داره کارهای ساماندهی کارکنان درست میشه . ولی کماکان لطیفی ول کن نیست . خدا لعنتت کنه لطیفی