آموزش حضوری در آمریکا با وجود اوج گرفتن امیکرون

دانشجویان دانشگاه هاروارد معترضند که برگزار برخی کلاس‌ها به صورت آنلاین، در حالی که دیگر کلاس‌ها حضوری است، چگونه می‌تواند از ابتلای آن‌ها به کرونا پیش‌گیری کند؟!

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخی از استادان دانشگاه هاروارد با توجه نگرانی‌های مربوط به کووید ۱۹، تصمیم گرفتند کلاس‌های هفته اول ترم جدید را به صورت آنلاین برگزار کنند.

این دانشگاه در اوایل ژانویه ۲۰۲۲ به اعضای هیئت علمی خود گفته بود که می‌توانند کلاس‌هایشان را در هفته آغازین ترم، به دلیل شیوع سویه امیکرون، به صورت مجازی برگزار کنند؛ اما این خط‌مشی انعطاف‌پذیر ادامه نخواهد یافت و استادان باید از هفته دوم، دروس‌شان را به صورت حضوری تدریس کنند. مگر این که استادان بتوانند مجوز خاصی دریافت کنند.

آمار مبتلایان نشان می‌دهد که موارد ابتلا به کووید در هاروارد به بالاترین میزان خود در ماه ژانویه رسیده است. به طوری که در هفته اول ژانویه، وقتی که بیشتر دانشجویان در تعطیلات زمستانی بودند، هاروارد ۹۷۷ مورد مثبت را گزارش کرد و رکورد خود در هفته پیش از آن را شکست. با این حال دانشگاه تصمیم گرفته است که دانشجویان را برای ترم جدید به دانشگاه بازگرداند.

برخی استادان اعلام کردند که برای برقراری بیشتر عدالت آموزشی و کاهش خطر ابتلا به کووید، تصمیم گرفته‌اند کلاس‌های خود در هفته اول ترم را به صورت مجازی برگزار کنند. این استادان معتقدند که آموزش مجازی در هفته اول ترم به دانشجویانی که پس از مثبت شدن تست کرونا، در قرنطینه هستند، کمک می‌کند و همچنین مانع انتقال ویروس از طریق دانشجویان به اعضای آسیب‌پذیر خانواده‌هایشان می‌شود.

دانشجویان معترضند که برگزار برخی کلاس‌ها به صورت آنلاین، در حالی که دیگر کلاس‌ها حضوری است، چگونه می‌تواند از ابتلای آن‌ها به کرونا پیش‌گیری کند؟!

پیشبینی‌ها حاکی از آن است که اگر بیش از ۴۰ درصد دانشجویان یک کلاس به طور همزمان مبتلا شده و مجبور به قرنطینه شوند، ممکن است استادان کلاس‌ها را در ادامه ترم به صورت آنلاین برگزار کنند. البته استادان ملزم به برگزاری آموزش تلفیقی() نیستند.

الکساندر نوزولیو (Alixandra A. Nozzolillo) سخنگوی دانشگاه هاروارد، درباره اقدامات مرکز بهداشت دانشگاه برای کاهش خطر انتقال بیماری گفت: دانشگاه باید برای دانشجویانی که آزمایش‌شان مثبت شده است، امکان استفاده آنلاین یا ضبط شده از کلاس‌ها را فراهم کند.

برخی استادان نگرانند که ضبط کلاس‌ها، سبب اتکای دانشجویان به صوت کلاس خواهد شد؛ در حالی که دیدن استادان و تعامل زنده بسیار موثرتر خواهد بود. این استادان امیدوارند که برنامه دانشگاه برای تداوم آموزش آنلاین تنها یک اقدام احتیاطی باشد و کلاس‌های حضوری از هفته دوم ترم تشکیل شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1127048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      الان یعنی خودتون رو با اونا مقایسه کردین