خرید خدمت سربازی خاص مشمولان خارج کشور با عدالت اجتماعی سازگار نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور را مغایر با عدالت اجتماعی عنوان کرد.

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به رأی کمیسیون تلفیق به خرید خدمت سربازی مشمولان خارج کشور از کشور اظهار کرد: پیشنهاد خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور با عدالت اجتماعی سازگار نیست.

وی افزود: اگر قرار است حکمی در رابطه با خرید خدمت مشمولان غایب صادر شود، باید برای همه باشد نه اینکه تنها برای کسانی که خارج از کشور بوده‌اند. اینها به هر دلیلی که رفته‌اند نباید امتیاز ویژه برایشان در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی با این مسئله مخالف است، اظهار کرد: تلاش کردیم این مسئله در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد، با اینکه رأی اعضای تلفیق را محترم می‌دانیم، قطعاً در صحن علنی مجلس با اختصاص قانون خرید خدمت مشمولان برای خارج نشینان مخالفت خواهیم کرد.

قوانین سربازی باید برای همه تسری داشته باشد

اسماعیلی تصریح کرد: این قانون یا باید برای همه تسری پیدا کند و یا به طور کامل برداشته شود، خوشبختانه افکار عمومی صحن مجلس برای مخالفت با این پیشنهاد آماده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه هفته گذشته به پیشنهاد یکی از اعضا برای خرید خدمت مشمولان سربازی غایب خارج از کشور رأی مثبت دادند. سخنگوی تلفیق دراین باره گفت: هیچ برنامه‌ای از سوی دولت در این باره ارائه نشده بود و چون هنوز نظر نیروهای مسلح گرفته نشده این موضوع نهایی نیست. ممکن است یک رای‌گیری مجدد در این باره انجام شود. اگرچه در رای‌گیری اولیه اکثریت اعضاء به آن رای دادند. اما باید در صحن مجلس نیز بررسی شود و به تایید شورای نگهبان هم برسد.

خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور بیش از دو سوم آرای کمیسیون تلفیق را داشت در حالی که این کار باید با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی در خصوص  اختیارات رهبری معظم انقلاب و رعایت پیشنهاد نیروهای کل مسلح انجام شود. طبق این مصوبه آن دسته از مشمولان غایب خارج از کشور که پنج سال از زمان فراخوان آنان به خدمت زیر پرچم می‌گذرد، سال آینده می‌توانند خدمت سربازی شان را خریداری کنند. این مشمولان می‌توانند با پرداخت ۱۵ هزار یورو نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام کنند. هدف از این مصوبه حل مشکل تردد مشمولان سربازی خارج از کشور عنوان شده است.

کد خبر: 1127143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مکتب حاج قاسم✌️ IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      15 0
      باید این قانون واسه همه باشه مگه خون اونا رنگین تر از جوان داخل کشور هس این یعنی بی عدالتی یعنی تبعیض باید طرح رو کلی و جامع تر دهن با مبلغ منصفانه تا اونی که پا به سن گذاشته هم بتوانن ازین سفره بهره برن و به چرخه اقتصاد و ازدواج بر گردن، انشالله سال جدید این طرح کلی انجام میشه
    • ایرانی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      10 0
      درودبرشما
    • عبدالله آزاد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      21 0
      سخن از عدالت در مقوله سربازی که خود نوعی برده داری و استثمارگری مدرن با وجاهت قانونی است خنده دار است. چرا عفو رهبری شامل مشمولین تا سال ۵۴ شده است ولی بقیه مشمولین باید به خدمت بروند؟ چرا قوانین نظام وظیفه اینقدر بی ثبات است و هر بار با یک قانون کوتاه مدت عده از نور چشمی ها را معاف میکنند و بعد دوباره قوانین را تغییر میدهند. خدمت زندگی بنده را تباه کرد.
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      سلام ما که پول نداریم بخریم چه خاکی تو سرمون بکنیم یه فکری هم به حال ما بی پولها بکنید من ۳۲ سالمه سال ۹۷ که فروشی بود پول نداشتم بخرم وقتی هیچ جا کار نمیدن چطوری پول جور کنیم بخریم اون موقع که یازده میلیون بود نتوانستیم الان با این وضع اقتصادی با این قیمت بالا چه خاکی تو سرمون بکنیم بابا یه فکری هم به حال ما بکنید تا کی بلا تکلیف بمونیم
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      نه اینکه این مشمولان با کله میان 600ملیون با کمال احترام تقدیم میکنندو سربازبون را میخرن شما ها هم شروع کنید به دوختن کیسه ها به گشادی جیب های بی انتها منتظر بنشینید تا بیاند
    • بی نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
      0 0
      خدایاااا یه نفر حق گفت خدا نگهدارت باشه والاااا ما چه کنیم با چندتا بچه ،هیچ کاری نداریم بیمه نداریم ،جوونها نمیتونن ازدواج کنن خدا ازشون‌نگذره بفروشید بخریم بره بلخره قشر ضعیف هم قسطی میخرننن
    • افشین محمدی NL ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
      0 0
      اگه قرار بر اینه واسه همه باید بشه ن تنها برا اونایی ک رفتن پس این بیچاره ها ک تو ایران هستن چی ؟؟