نحوه دریافت تسهیلات صندوق رفاه وزارت علوم برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره روند رسیدگی به مشکلات دانشجویان درخواست کننده وام و تسهیلات از صندوق رفاه وزارت علوم گفت: مشکلات در زمینه ارائه وام به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ترم گذشته برطرف شد، اما دانشجویان در صورت بروز هر گونه نارسایی می‌توانند به صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ترم جدید تحصیلی برای دانشجویان شهریه‌پرداز، با دریافت وام و تسهیلات معنا می‌شود که بار پرداخت هزینه‌ها و شهریه را برای آن‌ها کمتر کند اما در ترم‌های اخیر برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به اخذ وام از وزارت علوم و تحقیقات نشدند. این ناهماهنگی در شرایطی بروز کرده که وزارت علوم و تحقیقات تصمیم گیرنده تمامی دانشجویان کشور بدون در نظر گرفتن نوع دانشگاه است.

از سوی دیگر برای دانشجویان با توجه به نیازشان خدمات همچون وام و تسهیلات از سوی دانشگاه تعیین تکلیف شده است تا هر یک از متقاضیان بتوانند از تسهیلات مورد نیاز بهره‌مند شوند. البته برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وام‌های متعدد با شرایط ویژه اختصاص داده شده است.  از سوی دیگر هم وزارت علوم و تحقیقات برای تمامی دانشجویان وام و تسهیلات لحاظ کرده است. هرچند حال روند بروز این اغماض در بین دانشجویان جای تامل دارد.

مشکلات در زمینه ثبت وام و تسهیلات برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برطرف شده است

سیدهادی سید فضلی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شرایط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت درخواست وام و تسهیلات گفت: از ترم گذشته مشکلات مبنی‌بر عدم شناسایی دانشجویان این دانشگاه در سامانه وزارت علوم و تحقیقات برای ثبت نام و اخذ وام برطرف شده است.

وی افزود: برخی از دانشجویان در شرایط کنونی برای اخذ وام و ثبت نام در سامانه وزارت علوم و تحقیقات نیازمند فعال سازی گزینه« تیکت» در روند ثبت نام هستند. دانشجویان در صورت بروز مشکلات باید درخواست خود را در  سامانه اخذ وام وزارت علوم و تحقیقات ثبت کرده تا همکاران در  این وزارتخانه روند بروز مشکلات موجود را برطرف کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای اخذ وام باید در سامانه وزارت علوم در پنل دانشجویی سایت وزارت علوم و تحقیقات بخشی با عنوان «تیکت» را فعال کرده تا روند ثبت نام انجام شود، تاکید کرد: دانشجویان در صورت عدم موفقیت برای ثبت درخواست تسهیلات می‌توانند به سایت ارائه تسهیلات وزارت علوم و تحقیقات برای پرداخت وام و تسهیلات مراجعه کرده و روند مذکور را انجام دهند.

وی درباره عدم همکاری وزارت علوم و تحقیقات برای ثبت درخواست وام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ثبت نام‌ها به شکل مجازی انجام می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سامانه می‌توانند درخواستشان را ثبت کند.در وضعیت کنونی شاید دانشجو در مرحله ثبت نام با مشکل مواجه شود. دانشجویان در صورت بروز هر گونه نارسایی می‌توانند صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را در جریان قرار دهند.

فضلی ادامه داد:  بر اساس رایزنی‌ها با مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان از طریق ثبت در پنل دانشجویی و فعال‌سازی گزینه «تیکت» می‌توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کرده و پاسخ‌شان را دریافت کنند و روند ثبت نام طولانی است هم اکنون محدودیت زمانی برای ثبت درخواست وام و تسهیلات وجود ندارد.

فضلی خطاب به دانشجویان درخواست کننده وام دانشجویی گفت: دانشجویان هرگونه نارسایی در روند ثبت نام را با تلفن گویای دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی کرده و می‌توانند با شماره تماس مستقیم صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ۴۷۹۱۶۳۵۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

ارائه وام‌های قرض الحسنه به تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون در کنار تسهیلات از سوی وزارت علوم و تحقیقات منابع داخلی دانشگاه آزاد اسلامی هم در اختیار دانشجویان قرار گرفته است، ادامه داد: این وام و تسهیلات به شکل قرض الحسنه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند با اخذ یک وام در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شهریه تمامی ترم‌ها را پرداخت کنند.

وی درباره روند بازپرداخت وام‌ها تاکید کرد: این دانشجویان تا قبل از فارغ التحصیلی باید وام را پرداخت کنند و دانشجو با اخذ این وام به سهولت تحصیل کرده و دیگر نیازی به اخذ وام از وزارت علوم و تحقیقات با پرداخت سود بانکی ندارد. با این تفاسیر دانشجو در ابتدای تحصیل یک وام درخواست کرده و تمامی هزینه‌های شهریه پرداخت می‌شود.

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تا سقف ۳۰ میلیون تومان مبلغ وام تعیین شده است، اما مبلغ وام برای هریک از مقاطع تحصیلی متفاوت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =