وضعیت مالیات بر حقوق در سال آینده / معافیت برای آموزگاران مناطق سخت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه رقم مالیات بر حقوق در طیف‌های مختلف را تشریح کرد.

محمدرحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه در لایحه بودجه 1401 حداقل حقوق پنج میلیون و 600 هزارتومانمعافیت مالیاتی در نظر گرفته شد، اظهار کرد: با این حساب حقوق‌های بین پنج میلیون و 6 دهم درصد تا 15 میلیون تومان مالیات 10 درصد می‌دهند.

وی افزود: مازاد حقوق‌های مازاد بر 15 تا 25 میلیون تومان 15 درصد و برای مازاد حقوق‌های 25 تا 35 میلیون تومان  20 درصد مالیات و 35 میلیون 30 درصد مازاد مالیات دارند.

وی با تصریح اینکه مالیات‌ها به صورت پلیکانی افزایش می‌یابد، گفت: در مناطق عشایری پزشکان و متخصصان، آموزگاران ابتدایی و دبیرستان تا سقف حقوق 20 میلیون تومان معاف از مالیات شدند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال دغدغه وزارت بهداشت برای پزشکان بالینی جغرافیایی مد نظر قرار گرفت، تصریح کرد: برای انگیزه مند کردن پزشکان و آموزگاران در مناطق عشایری که درآمدهایشان مانند بخش خصوصی نیست، اما متخصص و هیئت علمی هستند، مالیات برحقوقشان 10 درصد شد.

زارع با اشاره به تعیین تکلیف حقوق سربازان وظیفه گفت: سربازان تا سال 99 فقط 300 هزارتومان حقوق می‌گرفتند که سال گذشته این مسئله در تلفیق بودجه مورد نظر قرار گرفت و میانگین حقوق سربازان یک و نیم میلیون تومان شد.

وی خاطرنشان کرد: برای سال 1401 سربازان مجرد در مناطق غیرعملیاتی 60 درصد حدقل حقوق نیروهای مسلح بر اساس قانون خدمات کشوری و در مناطق عملیاتی 75 درصد افزایش حقوق داشته‌اند.  

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: همچنین به سربازان متأهل در مناطق عملیاتی و غیرعملیاتی 90 درصد حداقل حقوق نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد که با این حساب حقوق حداقل سربازان در سال آینده 3 میلیون و 500 هزار تومان و حداکثر پنج میلیون می‌شود.

کد خبر: 1127694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =