تقویت نظام مالیاتی استراتژی بودجه ۱۴۰۱ است / منتقدان اصلاح‌طلب نگاه سیاسی دارند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه نگاه رسانه‌های اصلاح‌طلب به مالیات ستانی بودجه را رویکرد سیاسی عنوان کرد و گفت: مالیات از ماشین و خانه‌های لوکس با نگاه عدالت محور اخذ می‌شود.

احسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشار ه به نقد رسانه‌های اصلاح‌طلب به طرح مالیاتی دولت برای سال آینده اظهار کرد: وظیفه ماست که برای جبران کسری بودجه فراوانی که در کشور وجود دارد، منابع مالی جدید تعریف کنیم.

وی افزود: مسکن‌های گران‌ قیمت و خودروهای لوکس همانطور که ارز قیمتی پیدا می‌کنند، باید بتوانند منابع عمومی را افزایش دهند، لذا مالیات ستانی از اینها فتح بابی در راستای تقویت منابع عمومی است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه کشور ما هزینه های جاری و پروژه‌های عمرانی آن بسیار فوق العاده بالاست، گفت: بخشی از این مالیات ها باید صرف توسعه و عمران و آبادانی شود و اصولا آنچه در بودجه دیده شده برای نظم دهی و انضباط دهی مالی برای همین مسیر است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مخالفت‌های خارجی بودجه اظهار کرد: برخی با نگاه‌های سیاسی درباره بودجه اظهار نظر می‌کنند در حالی که یک نگاه عدالتخواهانه در بودجه داریم و سعی نکردیم ارقام سنگین باشند.

نماینده مردم مشهد تصریح کرد: در بحث حقوق و دستمزد و نظام مالیاتی حقوق‌ها و همینطور موضوع خانه و ماشین‌های گران قیمت یک نگاه عدالت در کار است و میزان توزیع یارانه‌ها و حذف دهک‌های پردرآمد و تقویت دهک‌های کم درآمد تمام این زاویه‌هایی است که در بخش بخش بودجه با نگاه عدالت محور دیده شدها ست.

وی بیان کرد: نظام مالیاتی بخشی از استراتژی بودجه است که به هر حال عقبه‌هایی با نگاه سیاسی به آن می‌نگرند، اما جریان انقلابی نگاه عدالتخواهانه در این مسیر دارد و اینکه بتواند میان اقشار جامعه و شکاف‌های طبقاتی ناشی از بی‌عدالتی‌هایی که به وجود آمده توازن ایجاد کند و بتوانیم بخشی از این شکاف را کم کنیم.

کد خبر: 1127774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =