صنعاء: آمریکا به دنبال غارت منابع در یمن است

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش یمن گفت که آمریکا خواستار صلح در یمن نیست، بلکه تمام دغدغه این کشور، غارت منابع و درآمدهای این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، علی الموشکی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش یمن میزبان «دانییلا کروسلاک» معاون رئیس هیئت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافقنامه الحدیده بود.

شبکه خبری المسیره به نقل از الموشکی گزارش داد: «شما را مسئول رساندن مظلومیت ملت یمن به همه جهان و شرح واقعیت اقدامات متجاوزان و مزدوران علیه یمنی‌ها می‌دانیم».

وی تأکید کرد: «آمریکا خواستار صلح در یمن نیست، بلکه تمام دغدغه این کشور، غارت منابع و درآمدهای این کشور است؛ هر چند به قیمت خون مردم یمن تمام شود».

این مقام یمنی با تأکید بر ایستادگی دولت و مردم یمن در برابر متجاوزان و اشغالگران، گفت که این نبرد تا آزادسازی سراسر یمن ادامه خواهد داشت.

الموشکی با بیان اینکه جنگ امروز ما به این خاطر است که آزاد باشیم، تصریح کرد: «یمن بزرگتر از ممالک و کانتونهایی است که استعمار به وجود آورد و امپریالیسم جهانی از آن حمایت کرد».

وی ضمن انتقاد از سکوت جهانی در قبال کشتار مردم یمن، گفت که زمانی شاهد محکومیت جهانی هستیم که یمنیها، برای ایجاد بازدارندگی در برابر ائتلاف متجاوز، پهپاد می‌فرستند.

کروسلاک که مأموریتش در یمن به پایان رسید، گفت: «با اندوه بسیار و آگاهی از مظلومیت مردم یمن، از این کشور خواهم رفت و شاهدی برای رخدادهای [یمن] خواهم بود».

وی ضمن قدردانی از مسئولان یمنی، گفت که هیچ گاه یمن را فراموش نخواهد کرد.

در همین ارتباط، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز (یکشنبه) خبر داد که پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به ساقط کردن یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع «اسکن ایگل» بر فراز  شهر «الجوبه» در استان «مأرب» شد.

سرعت این پهپاد آمریکایی هدف گرفته شده به ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و طول آن ۱.۴ متر است. وزن این پهپاد ۲۰ کیلوگرم و طول بال آن ۳.۱ متر است که می‌تواند در ارتفاع ۵.۴ کیلومتری پرواز کند.

این پهپاد مجهز به دوربین باکیفیت «EO» و همچنین دوربین مادون قرمز «IR» است و از آن‌ در مأموریت‌های جاسوسی و مشخص کردن اهداف استفاده می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1127880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =