تامین بودجه برای جبران عقب افتادگی دانش آموزان ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه ویژه‌ای برای دانش‌آموزان مخصوصاً در حوزه ابتدایی و کلاس اول در نظر گرفته شده است تا این عقب‌ماندگی جبران شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با دانش‌آموزان شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و بخش جوادآباد با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره معلمان و دانش‌آموزان شهید این مناطق عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش دانش‌آموزان و معلمان هستند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان نباید استرس کنکور را داشته باشند و باید بر اساس میزان توانایی، میل و رغبتی که دارند در زمینه‌های اقتصادی، هنری، علمی و ... کارآفرین باشند.

این مقام مسئول گفت: جمعیت دانش آموزی شهرستان‌های استان تهران برخلاف رشد جمعیت کشور همیشه رو به رشد است و ما سعی بر آن داریم تا بخشی از مشکلات را با امکانات دولتی و بخشی را هم از طریق خیرین حل کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از ارکان کاری ما جوان‌سازی وزارت‌خانه برای همسویی با برنامه های پیش رو است.

نوری افزود: با وجود تحمیل شدن جنگ ۸ ساله و تحریم‌های اقتصادی از سال ۱۳۵۷ تاکنون با هدایت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نرخ سرانه دانش آموزی از ۱.۵ به ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز رسیده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: ما در المپیادهای دانش آموزی در سطح جهان جزو شاخص‌ترین کشورها هستیم به گونه‌ای که در اکثر رشته‌ها، دانش آموزان ما در صدر سکوهای جهانی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان در شرایط آموزش مجازی عنوان کرد: دانش آموزان در فضای مجازی عمیقاً یاد نمی‌گیرند و در این شرایط باید خود دانش آموزان تلاش جدی تری داشته باشند.

وی گفت در همین راستا بودجه ویژه‌ای را برای دانش آموزان مخصوصاً در حوزه ابتدایی و کلاس اول در نظر گرفته‌ایم تا این عقب‌ماندگی جبران شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1129331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =