امکان خرید سوابق تحصیلی دانش‌آموختگان به‌عنوان سابقه بیمه تأمین اجتماعی فراهم شود

جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاهی در نامه‌ای  به رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهان فراهم شدن امکان خرید سوابق تحصیلی به‌عنوان سابقه بیمه تأمین اجتماعی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانش‌آموختگان دانشگاهی با تشکیل کمپین و ارسال نامه به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواهان فراهم شدن امکان خرید سوابق تحصیلی به‌عنوان سابقه بیمه تأمین اجتماعی شدند.

این دانشجویان از این ۲ مقام مسئول خواستند دستورات لازم در زمینه قابلیت خرید سوابق گذشته فارغ‌التحصیلان دانشگاهی همانند سربازی برای همه دانش‌آموختگان سنوات گذشته به مدیرعامل محترم سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ شود.
 

دانشجویان در این نامه تاکید کردند: همان گونه که مستحضرید کار علمی و تحقیقات، سختی بالایی دارد و حجم چند ده‌ میلیونی دانشگاهیان، موتور پیشران توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است. در این راستا دانشگاه‌ها توانسته‌اند با تولیدات علمی و تحقیقاتی خود در رده کشورهای سرآمد قرار گیرند و شاید احتساب سوابق این عزیزان بتواند بخشی از زحمات آنان را پوشش دهد.

در ادامه این نامه آمده است:  وجود حجم بالای این عزیزان و تمایل آن‌ها به خرید این سوابق، حجم چندصدهزار میلیارد تومانی را در اختیار قرار می‌دهد که اگر در چرخه تولید و سرمایه‌گذاری قرار گیرد، بهره‌وری اقتصاد کشور را بالا برده، میزان اشتغال را افزایش خواهد داد و آینده روشنی را برای کشور رقم خواهد زد.  با احتساب سوابق، بخشی از این عزیزان زودتر بازنشسته شده و امکان استخدام نیروهای جدید فراهم می‌شود و از میزان بیکاری خواهد کاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
      3 0
      سالهاغیرانتفاعی وحق التدریس بودیم که بیمه آن پرداخت نشده حداقل سالهای تحصیل دانشگاه که این همه خرج کردیم جزسوابق بشه خداکنه مثل دانشجویان تربیت معلم قبول کنند
    • عباس US ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      7 0
      قانون ناقص.ظلم.در حق فارغ التخصیلان
    • 4130911104 IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      1 0
      با سلام فارغ التحصیلان زحمت کشیده و وقت گذاشته اند خواهشمندم از مسئولین. و نمایندگان مردم هرکس تمایل دارد بتواند مثل زمان سربازی از سنوات بیمه دانشجویی استفاده کند