برگزاری ۵۴۴ برنامه فناورانه در قالب‌های ایده‌آرا در واحدهای دانشگاهی

رییس کمیته استارت آپ‌ها و شرکت‌ها از برگزاری برنامه‌های فناورانه در واحدهای دانشگاهی به تعداد ۵۴۴ برنامه فناورانه در قالب‌های ایده آرا، چالش فناوری و استارت آپ خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، قباد بهزادی پور، مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل رویداد گام دوم دانشگاه در ابتدای دی۱۴۰۰، کمیته استارت آپ‌ها و شرکت‌ها متشکل از فعالان و مدیران حوزه فناوری در مراکز رشد و سراهای نوآوری، ذیل دبیرخانه مرکزی رویداد تشکیل شد. 
وی  به تشریح وظایف اصلی این کمیته پرداخت و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و پیگیری برگزاری برنامه‌های فناورانه در واحدهای دانشگاهی، ارزیابی ایده‌ها، استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناور و خلاق معرفی شده از سوی واحدهای دانشگاهی، پیگیری تیم‌سازی و توانمندسازی استارت آپ‌ها و شرکت‌های منتخب برای حضور در رویداد در چارچوب وظایف این کمیته تعریف می‌شود.
رییس کمیته استارت آپ‌ها و شرکت‌ها اظهار کرد: در حال حاضر توانستیم با پیگیری برگزاری برنامه‌های فناورانه در واحدهای دانشگاهی به شرایط مطلوبی برسیم و در مجموع تاکنون ۵۴۴ برنامه فناورانه در قالب‌های ایده آرا، چالش فناوری و استارت آپ ویکند در واحد های دانشگاهی کشور برگزار شده و در روزهای آینده برگزار می‌شود. 
مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد افزود: تعداد این برنامه‌ها به تفکیک استان‌ها عبارت است از: مرکزی با ۵۵ برنامه، فارس ۴۴ برنامه، اصفهان ۳۹ برنامه، تهران ۳۸ برنامه، آذربایجان شرقی و خوزستان ۳۶ برنامه، گیلان ۳۵ برنامه، خراسان رضوی ۳۴ برنامه، واحد علوم و تحقیقات ۲۵ برنامه، یزد ۲۰ برنامه، کرمان ۱۷ برنامه، مازندران ۱۶ برنامه، اردبیل ۱۵ برنامه، قزوین و هرمزگان ۱۲ برنامه، چهارمحال و بختیاری ۱۱ برنامه، کردستان ۱۰ برنامه، زنجان و خراسان جنوبی ۹ برنامه، واحد نجف آباد ۸ برنامه، سمنان و ایلام ۷ برنامه، همدان ۶ برنامه، آذربایجان غربی، گلستان، لرستان، قم و کهگیلویه و بویراحمد ۵ برنامه، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و خراسان شمالی ۴ برنامه، البرز و واحد الکترونیکی ۳ برنامه و بوشهر با ۲ برنامه فناورانه حضور فعالانه ای در این عرصه خواهند داشت. 
مدیرکل سراهای نوآوری خاطرنشان کرد: پس از برگزاری برنامه های فناورانه در واحدهای دانشگاهی و از طریق سامانه رویداد، منتخبین به کمیته استارت آپ ها و شرکت ها ارسال جهت ارزیابی نهایی معرفی می شوند. مهلت برگزاری برنامه های فناورانه و ارسال مشخصات منتخبین نیز تا ۲۰ اسفند سالجاری تمدید شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =