نگاهی به آمار فروش فیلم‌های سینمایی / دینامیت همچنان صدرنشین

مجموع فروش فیلم‌های «دینامیت» و «گشت ارشاد ۳» از ۹۵ میلیارد تومان گذشت و این دو فیلم کمدی همچنان پرفروش‌ترین آثار روی پرده سینما هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در بین فیلم های سینمایی در حال اکران فیلم «دینامیت» با فروش بیش از ۵۵ میلیارد تومان و با گذشت ۳۰ هفته همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است.

بیشتر بخوانید:

عنکبوت در بیان روایت ناتوان است / فیلمی که قربانی ممیزی‌ها شد

پس از آن نیز «گشت ارشاد ۳» با فروش بیش از ۴۰ میلیارد تومانی و با گذشت ۱۲ هفته، در پی رسیدن به رکورد فیلم «دینامیت» است. این دو فیلم تا اینجای کار بیش از ۹۵ میلیارد تومان از گیشه را از آنِ خود کرده اند.

پنج فیلم پرفروش گیشه‌

دینامیت

طبق آخرین آمار، فیلم سینمایی «دینامیت» با فروش بیش از ۵۵ میلیارد تومانی خود در جایگاه اول قرار دارد.

فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان، با بازی پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مطلومی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. پخش فیلم دینامیت با خانه فیلم است. این فیلم از تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در سینماهای سراسر کشور اکران شد، و با استقبال مخاطبان، توانست به رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمایی ایرانی دست پیدا کند.

خلاصه فیلم: با نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه های متفاوت، چالش ها و مشکلاتی پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

گشت ارشاد ۳

فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» با فروش بیش از ۴۰ میلیارد تومانی خود در جایگاه دوم قرار دارد.

فیلم گشت ارشاد ۳، سومین قسمت از سری پرطرفدار گشت ارشاد است. این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی و با بازی امیر جعفری، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی و بهنام بانی ساخته شده است. فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳ در تهران فیلمبرداری شده و نویسندگی این کار بر عهده حسام سامری زاده است.

خلاصه فیلم: حسن و عطا پس از سالها به ایران برمی‌گردند. آنها به اجبار برای امرار معاش به نوازندگی در خیابان‌ها می‌پردازند، پس از مدتی سودای خوانندگی آنها را رها نمیکند تا این که تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی میگیرند. اما به لحاظ مالی در تنگنا هستند پس تصمیم میگیرند به سراغ یک زمین دار بزرگ در لواسان که نقش او را بهنام بانی بازی میکند رفته او را بدزدند. اما پس از مدتی با او دوست میشوند و زمین دار بزرگ تصمیم می‌گیرد از حسن و عطا حمایت کرده و تمام هزینه تولید آلبوم موسیقی آنها را تقبل کند. در این مسیر ناگهان اتفاقات عجیبی روی میدهد که هر سه آنها را دچار دردسرهای بزرگی می‌کند.

قهرمان

فیلم سینمایی قهرمان با ۱۸ هفته اکران و با بیش از ۱۲ میلیارد تومان فروش در جایگاه سوم قرار دارد.

فیلم سینمایی قهرمان به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی در شیراز فیلمبرداری و ساخته شده است. در فیلم قهرمان امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی ایفای نقش میکنند. این فیلم در جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور داشت و توانست جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد. این فیلم در اسکرین آسیا پاسیفیک توانست جایزه دستاورد کارگردانی را از آن خود کند. «قهرمان» برنده ۲ جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی و بهترین فیلمنامه اصلی هیات ملی نقد آمریکا شد. همچنین این فیلم نامزدهای نهایی بخش فیلم‌های بین‌الملل جشنواره‌ی گلدن گلوب بود. این فیلم در جشنواره‌ی اسکار به عنوان نماینده‌ی ایران در بخش بهترین فیلم بین‌الملل حضور دارد. فیلم قهرمان جزو کاندیدهای اصلی دریافت جایزه‌ی بخش فیلم‌های بین‌الملل از جشنواره‌ی بفتا نیز هست.

خلاصه داستان: رحیم که به دلیل بدهی، زندانی بند مالی‌ست برای دو روز به مرخصی می‌آید شاید بتواند طلبکارش را متقاعد کند که رضایت دهد تا او آزاد شود اما او در این دو روز با ماجرایی روبه رو می‌شود که هیچگاه پیش بینی‌اش را نکرده بود.

بی‌همه‌چیز

فیلم سینمایی بی‌همه‌چیز با ۱۰ هفته اکران و فروش بیش از ۹ میلیاردی خود در جایگاه چهارم قرار دارد.

درباره فیلم: فیلم سینمایی «بی همه چیز» سومین تجربه کارگردانی محسن قرایی است. این فیلم در سی و نهمین جشنواره‌ی فیلم فجر در پانزده رشته کاندید شد و در پنج شاخه از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی، جایزه‌ی ویژه هیئت داوران و تدوین موفق به کسب سیمرغ بلورین شد. در این فیلم بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، لاله مرزبان، بابک کریمی و پدرام شریفی ایفای نقش میکنند. این فیلم در سال ۱۳۹۸ در شهر گرمسار در ژانر اجتماعی ساخته شده و تهیه کنندگی این فیلم را جواد نوروزبیگی بر عهده دارد.

خلاصه فیلم: روستایی دور افتاده سالهاست که رونقِ پیشین را ندارد. ساکنین یا کوچِ اجباری کرده اند یا اگر مانده اند در فقر و بدبختی به سر میبرند. روستا اما مهمانی دارد که خود در همین جا متولد شده و از کوچش بیست سالی میگذرد، او متمول است و اهالی در خیالِ اینکه او آمده تا روستا را از این فلاکت نجات دهد رویا پردازی می‌کنند.

آتابای

فیلم سینمایی آتابای با ۱۳ هفته اکران و فروش بیش از ۵ میلیاردی خود در جایگاه پنجم فیلم های پر فروش سینمای ایران قرار دارد.

فیلم سینمایی آتابای درامی عاشقانه است به کارگردانی و تهیه کنندگی نیکی کریمی و نویسندگی هادی حجازی فر در سال ۱۳۹۸ به زبان ترکی آذری ( با زیرنویس فارسی) ساخته شده است. در این فیلم هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و معصومه ربانی نیا ایفای نقش میکنند. فیلم آتابای برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و در قسمت های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

خلاصه فیلم: در این فیلم هادی حجازی‌فر و جواد عزتی در نقش کاظم - آتابای و یحیی دو دوست دیرین و قدیمی هستند که به دلیل روشن شدن مسئله‌ای بعد از سال‌ها رفاقت آنها دچار خدشه می‌شود.

در ادامه جدول فروش فیلم های در حال اکران را مشاهده می کنید:

رتبه فیلم پخش شروع اکران هفته روز تعداد بلیت فروش هفتگی (تومان)
۱ دینامیت خانه فیلم ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ ۳۰ ۲۲۸ ۲,۴۷۱,۷۸۴ ۵۵٬۹۹۴٬۸۰۳٬۴۹۰
۲ گشت ۳ شایسته فیلم ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ۱۲ ۹۸ ۱,۸۲۷,۷۴۷ ۴۱٬۱۵۶٬۰۶۳٬۳۰۲
۳ قهرمان خانه فیلم ۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۱۸ ۱۲۳ ۴۹۸,۳۶۲ ۱۲٬۰۲۸٬۵۸۹٬۲۵۰
۴ بی همه چیز فیلمیران ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰ ۶۹ ۳۷۱,۷۹۳ ۹٬۱۸۱٬۴۸۹٬۲۵۲
۵ آتابای بهمن سبز ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۳ ۹۱ ۲۴۷,۰۳۸ ۵٬۵۳۹٬۶۵۷٬۰۰۰
۶ شهر گربه ها راه عرفان ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۲ ۸۷ ۲۴۰,۶۰۳ ۵٬۰۷۱٬۷۲۵٬۵۰۰
۷ درخت گردو فیلمیران ۱۴۰۰/۰۶/۱۰ ۱۶ ۱۲۰ ۱۶۴,۷۹۳ ۳۶,۷۸۱,۵۱۴,۵۰۰
۸ منصور فیلمیران ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۹ ۶۲ ۱۴۵,۴۱۷ ۳٬۱۴۲٬۲۹۸٬۹۵۰
۹ گربه سیاه خانه فیلم ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۹ ۵۶ ۹۸,۴۸۱ ۲٬۶۳۵٬۱۷۸٬۹۰۰
۱۰ صحنه زنی بهمن سبز ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۰ ۶۶ ۸۴,۸۳۸ ۱٬۹۶۳٬۲۹۱٬۱۰۲
۱۱ خورشید نور تابان ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۶ ۱۵۵ ۷۰,۸۹۸ ۱٬۶۵۰٬۴۷۹٬۸۵۰
۱۲ هفته ای یک بار آدم باش فیلمیران ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۶ ۱۳۹ ۶۶,۹۶۲ ۱٬۵۱۲٬۳۶۷٬۲۵۰
۱۳ عنکبوت نمایش گستران ۱۴۰۰/۱۱/۲۶ ۲ ۱۰ ۴۱,۳۰۸ ۱٬۴۱۹٬۶۳۲٬۳۵۰
۱۴ تک خال پارسا فیلم ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۱۵ ۱۱۵ ۴۹,۶۰۲ ۹۸۲٬۱۸۳٬۱۴۰
۱۵ پوست بهمن سبز ۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۰ ۶۶ ۳۶,۸۸۸ ۸۳۶٬۷۶۸٬۹۰۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1131787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =