انتظار افزایش فشارهای بیرونی برای حذف ارز ۴۲۰۰ را داشتیم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که ارز ۴۲۰۰ در مجلس شورای اسلامی و هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شد، انتظار افزایش فشارهای بیرونی و سوءاستفاده دلالان را داشتیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر روش توزیع ارز ترجیحی اظهار داشت: از زمانی که ارز ترجیحی در مجلس شورای اسلامی و هنگام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف شد انتظار افزایش فشارهای بیرونی و فضای مجازی و سوءاستفاده دلالان را داشتیم.

وی ادامه داد: با حذف ارز ترجیحی برخی از دلالان و سودجویان کف بازار از روز گذشته و با مصوبه مجلس درباره حذف ارز ترجیحی سوء استفاده کردند و سعی کردند که از وضعیت بوجود آمده آبی برای خود گرم کنند اما دولت و مجلس مانع از جولان این افراد می شود.

بیشتر بخوانید: تعطیلی شرکت تولیدکننده نهاده‌های دامی به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی/ بخش خصوصی از عهده هزینه‌های پژوهش برنمی‌آید 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: مصوبه مجلس درباره ارز ترجیحی حذف این ارز نبود بلکه تبدیل ارز و احسن کردن روش تخصیص و توزیع آن بود و نباید کسی برداشت اشتباهی از این موضوع داشته باشد.

آزادی خواه گفت: مجلس در مصوبه اخیر خود درباره ارز ترجیحی به دولت اجازه داد که به جای آنکه ارز ترجیحی به وارد کننده داده شود به مصرف کننده و در قالب کارت الکترونیکی داده شود تا از طریق آن کالایی مانند شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید و دانه های روغنی بین مردم توزیع شود.

وی افزود: تغییر در روش توزیع کالای اساسی و ارز تخصیصی برای واردات آن قطعا باعث قطع دست واسطه ها که عامل گرانی و سودجویی بودند می شود و بزودی بازار به سمت آرامش حرکت خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: مصوبه اخیر مجلس هنوز قانونی نیست و صرفا مصوبه مجلس محسوب می شود اما آنچه که واضح است آن است که این مصوبه هیچ تاثیری بر بازار ندارد و با پیش بینی های صورت گرفته در سال بعد هم تاثیری نخواهد داشت.

آزادی خواه اظهار داشت: مجلس و دولت با اصلاح روش توزیع ارز برای کالای اساسی پای حذف واسطه ها را دارند و یارانه ای که پیش تر بر اساس تخصیص ارز به واردات کنندگان کالای اساسی داده می شد به صورت ریالی به مردم به عنوان مصرف کننده نهایی و در قالب کارت های الکترونیکی داده می شود و هیچ تاثیری بر قیمت کالا نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس 

کد خبر: 1132655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • تورج IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 0
      مردم همراه دولت انقلابی هستن مخصوصا در مورد حذف این ارز