نسل‌سازی و مخاطب‌شناسی رمز ماندگاری نشریات دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، نسل‌سازی و مخاطب‌شناسی را رمز ماندگاری نشریات دانشجویی عنوان کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، نشست مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با حضور سعید شریفی معاون فرهنگی و دانشجویی و محمدعلی قیصریان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه در سالن هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

در این دیدار، سعید شریفی با تشریح نگاه تربیتی دانشگاه به نشریات دانشجویی گفت: نباید موفقیت نشریات دانشجویی را به کسب رتبه در جشنواره خلاصه کرد. اگر در نشریات نگاه کوتاه‌مدت حاکم شود، نهایتا به بازتولید مکانیکی آثار محدود می‌شویم که پیامد‍‌های خطرناکی دارد. برگزاری این جلسات هم‌اندیشی کمک می‌کند تا نگاه حوزه فرهنگی دانشگاه و نیز دانشجویان به هم نزدیک شود. جشنواره بسیار مهم است و باید برای شرکت در آن، پویشی همگانی داشت. اما اولویت مهم‌تر، ایجاد فضای تربیتی و نسل‌سازی است زیرا ممکن است دانشجویی در جشنواره رتبه نیاورد اما در آینده فرد موفقی در حوزه قلم و رسانه شود.

وی افزود: باید با فعال بودن در نشریات، از دانشگاه و کار دانشجویی لذت برد. نباید به جای نهادینه شدن قلم، مسائل مالی غالب شود. هدف این است که دانشجویان مستعد وارد نشریات شوند و نویسندگان و طراحان حرفه‌ای تحویل جامعه دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادامه داد: دانشگاه در حال پیگیری نمایه‌سازی نشریات برتر دانشجویی در اپلیکیشن طاقچه در قالب‌های مختلف به صورت مکتوب، صوتی و چندرسانه‌ای است. حتی آمادگی داریم طی قراردادی، طراحی اپلیکیشن مخصوص نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان را به خود دانشجویان واگذار کنیم.

در ادامه، محمدعلی قیصریان با اشاره به تغییر نسل در نشریات دانشجویی گفت: نسل جدید اهالی قلم در دانشگاه باید با شجاعت به سمت فضای جدی کار دانشجویی برود و با استفاده از مخاطب شناسی، موضوعات و دغدغه‌ها را شناخته و با رعایت اصول حرفه‌ای، نقدها و چالش‌ها را بیان کند. یکی از این مقوله‌ها، جهاد تبیین است که دانشجویان باید در این حوزه فعال باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: قلم دانشجو نباید از فضای جامعه فاصله داشته باشد. کمبود مخاطب در رسانه‌ها غالبا به علت فاصله‌گیری از دغدغه جامعه است. باید فضا را واقع‌بینانه دید و سهم نشریات در پوشش مسائل مدنظر جامعه بیشتر باشد. دانشجویانی که در فضای فرهنگ و رسانه حضور داشته و برای روشن‌گری تلاش می‌کنند قطعا از حمایت دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز برخوردار خواهند بود.

در این دیدار که با حضور ۲۶ نفر از مدیران مسئول، سردبیران و دبیران تحریریه نشریات دانشجویی برگزار می‌شد، فعالان نشریات دانشجویی ضمن تبادل نظر پیرامون راهبردهای جذب و توانمندسازی سرمایه انسانی در نشریات، حمایت مالی از فرآیند چاپ و انتشار، تولید نشریات صوتی و غیره، بر حضور مؤثر در جشنواره نشریات دانشجویی قلم تأکید کرده و دیدگاه‌های خود را با معاون فرهنگی و دانشجویی، مدیر فرهنگی و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه به اشتراک گذاشتند.

نسل‌سازی و مخاطب‌شناسی رمز ماندگاری نشریات دانشجویی

خبرنگار: علی قاسمی صادق‌آبادی

انتهای پیام./

کد خبر: 1133267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =