شهدا منشأ اقتدار و عزت کشور هستند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گفت: باید از اقتدار شهدا پاسداری کرد که وجود شهدا منشا اقتدار و عزت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری ستاد شاهد ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به‌مناسبت گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه، بزرگداشت شهدا همایش «فرصت پرواز» را برگزار کرده است. این همایش با حضور محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌رضا زاکانی شهردار تهران، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل مقام معظم رهبری برگزار شد.

در ابتدای برنامه، محمودرضا آقامیری با تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی تعجیل در ظهور  قائم آل محمد (عج ) گفت: شهدا را از بعد اقتدار می‌توان تقسیم‌بندی کرد. برای مثال شهید تهرانی مقدم، باکری، همت و... برای کشور اقتدار به دنبال داشتند، چون وجود شهدا منشا اقتدار است.

وی افزود: جهان درگیر چالش است. امروز هر یک از ما با آرامش از خانه خارج می‌شویم و این یعنی اقتدار و اگر در مسیر اقتدار کشور، دشمنان در سوریه افرادی از این سرزمین را به شهادت می‌رسانند؛ در اسرع وقت جوابش را می‌گیرند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی ادامه داد: بنده به عنوان معلم، ورزشکار و افراد در صنوف دیگر باید اقتدار خود را حفظ کنند. برای مثال اگر نوجوان ۱۵ساله در عملیات تصمیم‌گیری می‌کند هر یک از ما باید رهروی آن تصمیم باشیم.

به گفته وی شهدا زنده هستند و ما را رصد می‌کنند و امروز شهیدی چون حبیب ابن مظاهر در نزد ما عظمت دارد و ما بر این باور هستیم که شهدا نزد خدا روزی می‌خورند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزب در پایان گفت: باید از اقتدار شهدا پاسداری کرد؛ بزرگی مردم ما به برکت شهدا است و امیدواریم این عزت پایدار باشد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بهترین هدیه آسمانی برای ما دین است. اگر دین را درخت تصور کنیم ریشه آن باورها است. پایبندی به احکام دینی در اعتقادات دینی و اخلاق ریشه دارد.

وی افزود: با بررسی آیات قرآن با موضوع اخلاق و احکام به کرات درباره روزه ‌و توجه به نکات اخلاقی تاکید شده است. برای مثال در قرآن ویل المکذبین به کررات مطرح شده است. به گفته وی بزرگان اخلاق به کرات به شاگردان خود در زمینه ریاضت در چشم، شکم و ... تاکید کردند. در این شرایط شهدا ره صدساله را یک شبه طی میکند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: شهید به قدری از طعم شهادت لذت می‌برد که در برخی روایت ها ۲۰بار آرزوی تکرار شهادت می‌کنند. بر اساس آیات قرآن سه گروه از خود خداوند روزی می‌گیرند افراد اهل گذشته، روزه داران وشهدا اجر خود را از خداوند دریافت می‌کنند.

شریفانی با بیان اینکه شهدا از دست خداوند روزی می خورند، تاکیدکرد: شادی حقیقی و بشارت از آن خداوند است.

وی با بیان اینکه تمامی تلاش‌ها برای رسیدن به آرامش است، افزود: شهیدان مصداق محسنین هستند. امیدواریم‌ خداوند مقام شهدا عالی قرار دهد و ما مدیون خون شهدا نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1133470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =