حقوق بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

اعتبار مورد نیاز حقوق بازنشستگان باید از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شود و در غیر این صورت بازنشستگان بدون دریافت حقوق بازنشستگی خود در اسفند، به استقبال سال نو خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، قرار است حقوق اسفند بازنشستگان صندوق کشوری تا پایان روز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ به حساب آنان واریز شود، اما بازنشستگان کشوری همچنان نگران هستند.
اعتبار مورد نیاز حقوق بازنشستگان باید از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین و به محض تأمین اعتبار حقوق بازنشستگان در ماه پایانی سال ۱۴۰۰ واریز خواهد شد و در غیر این صورت بازنشستگان بدون دریافت حقوق بازنشستگی خود در اسفند، به استقبال سال نو خواهند رفت.

بیشتر بخوانید

واریز حقوق بازنشستگان به صورت مرحله‌ای

در همین حال، علی خدامی مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را تا پایان امروز واریز کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در پرداخت حقوق اسفند بازنشستگان کشوری تأخیر ایجاد شده است، افزود: این موضوع را از رئیس سازمان برنامه و بودجه بپرسید.
فقط ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان صندوق بازنشستگی که سقف حقوق آنها ۵ میلیون تومان است، حقوق خود را دریافت کرده‌اند و بالغ بر یک میلیون بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری تا کنون حقوق اسفندماه خود را دریافت نکرده‌اند.

درخواست مجلس برای تسریع در رسیدگی به موضوع بازنشستگان

همچنین عباس مقتدایی (نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) در نامه‌ای از محمد مخبر، معاون اول رییس‌جمهور، درخواست پیگیریِ هر چه سریع‌تر این موضوع را داشت. در بخشی از این نامه آمده است: «اینکه توسط صندوق بازنشستگی کشوری، پس از مدت زیادی تاخیر در پرداخت، در روز ۲۷ اسفند اعلام شود که هر زمان اعتبار تامین شد، حقوق واریز می‌شود و حتی موعد دقیق زمان واریز مشخص نباشد، رویکرد غلط و ناصوابی است. جای تعجب است که چرا امر به این مهمی در خصوصش تدبیر نشده و مدیران با وعده‌های غیرمشخص سعی در ایجاد بی‌اعتمادی در بین جامعه بازنشستگی دارند. آیا صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان برنامه و بودجه متوجه نیستند که بازنشسته عزیز (که غالبا عیالوار هستند) چگونه در روز پایانی سال و افزایش قیمت کالاهای اساسی، مایحتاج عید و نوروز ۱۴۰۱ را تهیه کنند؛ درحالیکه حقوق او همچنان پرداخت نشده است!؟»

به گزارش ایسکانیوز، ظهر امروز علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد: منابع موردنیاز برای پرداخت حقوق و عیدی بازنشستگان تامین شده و این مبلغ بعدازظهر امروز به حساب افراد واریز خواهد شد. باید دید که وعده سخنگوی دولت محقق می‌شود یا همچنان موضوع نارضایتی بازنشستگان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =