کشتارگاه‌های دام و طیور در ایام نوروز تعطیل نیستند

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تعطیلی نبودن کشتارگاه‌های دام و طیور خبر داد و گفت: روز نخست عید کشتارگاه‌های دام و طیور به صورت کشیک فعالیت کردند و از روز دوم برای جلوگیری از وقفه در تأمین گوشت و مرغ به طور کامل فعالند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امین اسدی از تعطیلی نبودن کشتارگاه‌های دام و طیور خبر داد و گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از ۱۴ اسفند سال گذشته شروع شده و تا عید سعید فطر امسال ادامه دارد، موجب شده سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی در استان‌ها در تعطیلات نوروز تعطیل نباشند.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی شرکت تولیدکننده نهاده‌های دامی به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

افزایش ۶ برابری قیمت مرغ با حذف ارز نهاده‌ها دروغ است

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: بر اساس طرح ملی تشدید و کنترل نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، به استثنای روز نخست عید نوروز که کشتارگاه‌های کشور در آن به صورت کشیک از پیش تعیین شده فعال بودند، از روز دوم فروردین ۱۴۰۱ فعال شده اند و براساس هماهنگی با شرکت پشتیبانی امور دام مقرر شده است، تا مازاد کشتار این شرکت خریداری شود و هیچگونه کمبود مرغی در بازار احساس نشود.

اسدی گفت: برای این منظور رئیس سازمان دامپزشکی که از اواسط بهمن ۱۴۰۰ این طرح ملی را که اهداف آن کمک به عرضه بهداشتی گوشت به ویژه گوشت مرغ و کمک به مسئولان تنظیم بازار برای کنترل عرضه مرغ در شبکه و با قیمت‌های مصوب است، در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: رئیس سازمان دامپزشکی و دیگر مدیران ستادی این سازمان با هدف نظارت جدی بر حسن اجرای این طرح ملی، در تعطیلات نوروز در حال بازدیدهای سرزده و حتی شبانه از کشتارگاههای کشور هستند.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: مردم برای کمک به تشدید این نظارت‌ها می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اعلام و پیگیری کنند. همچنین مردم عزیز می توانند تصاویر و فیلم های نظارت میدانی خود را برای کنترل بهداشتی محصولات پروتئینی به شماره ۰۹۹۲۸۸۴۵۸۲۳ در پیام‌رسان بله ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1134532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =