برگزاری حضوری کلاس‌ها پس از تعطیلات نوروز/ لزوم تزریق حداقل ۲ دوز واکسن برای حضور در دانشگاه

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان علاوه بر تشریح دستورالعمل‌های بازگشایی حضوری دانشگاه‌ آزاد اسلامی، بر لزوم رعایت پروتکل‌های حضور در کلاس‌ها و خوابگاه تأکید کرد.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در خصوص بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد ملی کرونا، اولین روز پس از تعطیلات نوروز -یعنی ۱۴ فروردین‌ماه- تاریخ قطعی بازگشایی حضوری دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.

بارگیری برنامه دروس حضوری از ۱۰ فرودین

محمد لطیفی در مورد برگزاری کلاس‌ها در مقطع کارشناسی گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، بازگشایی دانشگاه در مقطع کارشناسی به صورت حداکثر ۴۰ درصد مجازی و حداقل ۶۰ درصد حضوری است. از دهم فروردین نیز برنامه آموزش ترکیبی حضوری-مجازی برای دانشجویان در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) بخش معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی، قابل دسترسی است و این لیست تا تاریخ ۱۱ فروردین تکمیل می‌شود. دانشجویان باید با توجه به گروه تحصیلی، برنامه را بارگیری و طبق شماره کلاس و عنوان دانشکده، در کلاس‌ها شرکت کنند. دروسی که شماره کلاس ندارد، به صورت مجازی تشکیل می‌شود.

برگزاری کلیه امتحانات به صورت حضوری

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت ارزشمند فراهم شده برای آموزش‌های مجازی، این ظرفیت کماکان حفظ خواهد شد و دروس علوم پایه، معارف و عمومی هم‌چنان به صورت مجازی برگزار می‌شود. شاید در اواخر ترم در صورت وجود شرایط ایمنی از حیث پروتکل‌های کووید-۱۹، چهار جلسه حضوری نیز برای این دروس در نظر گرفته شود، اما اولویت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری با دروس تخصصی است. امتحانات کلیه دروس نیز بر اساس دستورالعمل‌ها به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها خواهد بود.

کلاس‌های تحصیلات تکمیلی کاملا حضوری است

لطیفی افزود: در مقطع تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود. هم‌چنین مانند روال قبلی، دروس عملی و کارگاهی و آزمایشگاهی نیز به صورت حضوری خواهد بود.

تدارک سالن فردوسی دانشگاه برای شرکت در کلاس‌های مجازی

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان تصریح نمود: در صورتی که در برنامه کلاسی دانشجویان همزمان در یک روز دروس حضوری و مجازی وجود داشته باشد، دانشجویان می‌توانند با حضور در سالن فردوسی دانشگاه در کلاس مجازی شرکت کنند. البته برای جلوگیری از تداخل صوتی، باید دانشجویان هندزفری همراه داشته باشند. از سویی تعدادی تابلوی هوشمند برای پخش زنده تدریس کلاس‌های پرجمعیت و هم‌چنین پخش آنلاین کلاس برای دانشجویان مبتلا به کرونا در دانشکده‌ها تعبیه شده که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

لزوم تزریق حداقل ۲ دوز واکسن برای شرکت در کلاس‌ها

وی در خصوص شرایط حضور در دانشگاه و استفاده از خوابگاه گفت: استفاده از ماسک و تزریق حداقل ۲ دوز واکسن برای حضور در کلاس و ۳ دوز واکسن برای حضور در خوابگاه‌ها الزامی است. شرط استفاده دانشجویان از خوابگاه‌ها، انجام واکسیناسیون طبق دستورالعمل‌ها و غیربومی بودن خواهد بود. رعایت این تدابیر با هدف حفظ سلامت همگانی و رفع دغدغه خانواده‌ها و دانشجویان است. دانشجویان متقاضی خوابگاه، باید در سایت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) پیش ثبت‌نام خوابگاه را انجام دهند. فرم تکمیل شده توسط معاونت دانشجویی بررسی شده و نتایج ابلاغ می‌شود.

ارائه خدمات به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان

لطیفی در رابطه با ارائه خدمات در غذاخوری دانشگاه در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان از ۱۴ فروردین ماه، سلف دانشگاه برای وعده‌های سحری و افطار با نرخ مصوب دانشجویی به دانشجویان خدمت‌رسانی خواهد داشت و شرایط لازم طبق دستورالعمل‌ها برای حضور بی‌دغدغه دانشجویان عزیز در دانشگاه تدارک دیده شده است.

خبرنگار: آیدا فوقی

انتهای پیام/

کد خبر: 1134750

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =