جوانان برای ازدواج به پشتیبانی خانواده‌ و مسئولین نیاز دارند/ مهم‌ترین مانع ازدواج دانشجویی، مسکن است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد درباره مشکلات جوانان برای ازدواج گفت: با وجود اقدامات انجام شده در حوزه ازدواج، همچنان دانشجویان به حمایت خانواده‌ها و مسئولین نیازمندند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زارع خورمیزی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: ازدواج یک امر طبیعی است و در قرآن کریم هم بحث زوجیت مطرح شده است، زوجیت انسان یک امر اختیاری است که دختران و پسران باید خودشان برای امر ازدواج اقدام کنند، این مقوله‌ای است که به پشتیبانی پدر، مادر و مسئولین نیازمند است.

وی افزود: در هر استان، ستادی با عنوان ازدواج دانشجویی تشکیل شده که رؤسای نهاد دانشگاه‌های مختلف در آن به صورت متمرکز فعالیت می‌کنند، فعالیت این ستاد بر اساس طرح سامان حول محور شش گام اصلی ترسیم شده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری‌ دانشگاه آزاد یزد خاطر نشان کرد: این شش گام از مرحله آغازین ازدواج تا مرحله نهایی آن به ترسیم مسیر ازدواج آسان می‌پردازد که اختصاراً نام‌های این شش گام: ترویج، تسهیل، تشکیل، تحکیم، تعالی و تکلیف است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زارع خورمیزی در رابطه با میزان تأثیر دروس تدریس شده در سطح دانشگاه برای ترویج سنت ازدواج افزود: از جمله مشکلاتی که کارشناسان مکرراً در مورد آن برای آینده کشور هشدار می‌دهند، مبحث فرزندآوری و مسن شدن جمعیت است که ما با ترویج این سنت حسنه و عملی شدن دروس تدریس شده در سطوح مختلف می‌توانیم از این بحران آینده جلوگیری کنیم.

زارع در پایان تاکید کرد: یکی از علل اصلی به تأخیر انداختن ازدواج، مشکلات حوزه مسکن است که باید دانشگاه در زمان تحصیل دانشجویان خدماتی نظیر خوابگاه‌های متأهلی به زوجین ارائه دهد و به آن‌ها در زمینه‌ تسهیل ازدواج کمک کند. اگر این اقدام صورت بگیرد و دولت بودجه خوبی را به دانشگاه‌ها برای این امر اختصاص دهد، نتایج خوبی را می‌توان در آمار و ارقام ازدواج در سال‌های متمادی مشاهده نمود.

خبرنگار: آرزو وراثی

انتهای خبر/

کد خبر: 1136781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =