تفاوت حقوق کارمندان رسمی و قراردادی عامل بی انگیزگی است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در بیست سال گذشته در کشور به سازمان امور اداری و استخدامی بی توجهی شد و دستگاههای دولتی شروع کردن به جذب نیرو در قالب نیروهای شرکتی و دلیلش آن هم این بود که دولت به ما اجازه نمی دهد نیروی جدید استخدام کنیم.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنها می‌گفتند چون دولت اجازه نمی دهد پست‌های خالی را پر کنید و اجازه استخدام قانونی را نمی دهد اقدام به جذب نیروهای شرکتی می‌کنیم و وقتی این افراد در قالب نیروهای شرکتی جذب می شوند مراحل گزینش را طی نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

حقوق نمایندگان مجلس چقدر زیاد شد؟

این نماینده مجلس یازدهم افزود: افرادی که به این وسیله بر سر کار می‌آیند معمولا بر اساس رابطه مشغول به کار می‌شوند و با استفاده از این شیوه جنس ضعیف ترین افراد را استخدام می کنیم.

پاک فطرت اظهار کرد: این افراد وقتی که وارد سیستم اداری شدند شروع به کارشکنی می کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس خاطر نشان کرد: این افراد از حقوق های مناسبی نیز برخوردار نیستند و حفوق خودشان را با حقوق کارکنان رسمی مقایسه و دچار بی‌انگیزگی شده و در مسیر اعطای مجوزها خلل ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: این مشکلات و موانع باعث شد که مجلس به این مسئله ورود و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار را تصویب کند.

پاک فطرت در ادامه گفت: امیدواریم که تصویب این قانون در سال فقط در حد شعار باقی نماند تا بتوانیم مقداری تولید و بخش خصوصی را تکان دهیم و به این وسیله باعث رونق تولید در کشور شویم.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1137299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =