خطیب زاده: گفت‌وگو با عربستان مثبت بود

سخنگوی وزارت امور خارجه با گرامیداشت فرا رسیدن روز قدس، بیانیه وزارت امور خارجه در این ارتباط را به زبان عربی قرائت کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سعید خطیب زاده روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی بعد از قرائت این بیانیه ، اظهار امیدواری کرد که راهپیمایی روز قدس با حضور آزادی خواهان جهان به صورت باشکوه در نقاط مختلف جهان برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

خطیب‌زاده: مقامات افغانستان عوامل اقدام تروریستی کابل را مجازات کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی تاکید کرد : علی‌رغم دسیسه های رژیم صهیونیستی، افکار عمومی جهان اسلام ، همچنان موضوع فلسطین را موضوع اول خود می‌داند.

وی در این نشست همچنین فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس را  هم گرامی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی از این نشت گفت: دور پنجم گفت وگوهای ایران و عربستان در روز پنچ شنبه هفته قبل برگزار شد.

وی ادامه داد: این گفت‌وگو ها رو به جلو و مثبت بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده نزدیک قرار است وزیران امور خارجه دو کشور ایران و عربستان با یکدیگر دیدار کنند با توجه به اخبار منتشر شده از دور پنجم گفت‌وگو گفت : هنوز در آن مقطع قرار نداریم.

خطیب زاده در پاسخ به ایسنا با بیان این که در جریان مذاکرات دور پنجم گفت وگوهای ایران و عربستان در مورد مسائل دو جانبه و منطقه‌ای صحبت شد؟ گفت: ان‌شاءالله امسال شاهد اعزام حجاج ایرانی به عربستان برای شرکت در مراسم حج خواهیم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد برخی از اخبار منتشر شده در مورد تغییر سفرا  گفت : ۴۰ نفر از سفرا در لیست تغییر هستند و جانشین آنها مشخص شده اند و پروسه اداری آن در حال انجام است.

کد خبر: 1138070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =