ترخیص 22 هزار تن روغن در بندر انزلی / اطلاع‌رسانی اجرای حذف ارز ترجیحی ناهماهنگ بود

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: 22 هزار تن روغن در بندر انزلی ترخیص شده و به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سوءتفاهم های صورت گرفته پیرامون حذف ارز ترجیحی اظهار کرد:  حذف ارز ترجیحی پیشنهاد دولت بود که مورد توافق مجلس بود. مجلس معتقد بود تخصیص یارانه به کالاهای اساسی به صورت ارزی باشد یا ریالی تفاوتی برای مصرف کنندگان و مردم ندارد.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از بخش‌های مختلف باید با اقناع جامعه صورت می‌گرفت تا دچار بار روانی نشود، تصریح کرد: دولت از این پس به جای تخصیص ارز به بخش‌های مختلف معادل ریالی آن را پرداخت می‌کند. حال اگر کسی می‌خواهد واردات انجام دهد، همان ریالی که دریافت کرده را به ارز تبدیل می‌کند و واردات را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

 اصل در حذف ارز ترجیحی اقناع عمومی بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وارد کننده به هر صورت کالا را وارد کند، به قیمت یارانه‌ای به دست مردم می‌رسد، گفت: حذف ارز ترجیحی از کالاهای اساسی و دارو نباید سبب نگرانی مردم شود، چون دولت جای آن را با منابع ریالی پر می‌کند.

دنیامالی ادامه داد: ارز با توجه به نوساناتش، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و کشور ما هم اکنون باید از منابع ارزی خود مراقبت کند، بنابراین نیازمند ایجاد شفافیت در حوزه‌های ارزی هستیم و باید مراقب اختصاص ارز به حوزه‌های مختلف باشیم.

نماینده مردم انزلی نیاز کشور به گندم را به عنوان نمونه بیان کرد و گفت: اگر بابت گندم ریال بپردازیم تولید داخل بیشتر مورد توجه خواهد بود و قیمت خرید گندم از تولید کننده واقعی می‌شود. باید تلاش کنیم اراضی بیشتری را زیر کشت گندم ببریم و واردات کمتری داشته باشیم.

دنیامالی با بیان اینکه مجلس بر موضوع حذف ارز ترجیحی نظارت کامل دارد، تأکید کرد: وزارت اقتصاد و جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی برنامه‌های خوبی دارند و با توجه به سفارشاتی که انجام شده نگرانی نداریم.

وی به مسئله کمبود روغن طی روزهای اخیر اشاره و بیان کرد: 22 هزار تن روغن در بندرانزلی ترخیص شده و به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت محصولات استراتژیک نداریم و سیلوهای کشور مملو از گندم، آرد و نهاده‌های دامی است و نخواهیم گذاشت قیمت‌ کالاهای اساسی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد نحوه اطلاع‌رسانی در اجرای قانون حذف ارز ترجیحی خاطرنشان کرد: ناهماهنگی مشاهده شده پذیرفته نیست، اما در انجام چنین کارهای بزرگی می‌تواند طبیعی است.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی در اجرای این طرح عظیم و ملی حامی دولت است و در حوزه معیشت مردم تفاوتی میان دولت و مردم نیست.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ترجیحی کار بزرگی است که انجام آن به حفظ ارزش پایه پولی کشور و کنترل تورم منتهی می‌شود و خواهد توانست منابع مالی کشور را به جریان تولید و افزایش سرمایه اختصاص دهد. گردش سرمایه در کشور و ایجاد رونق اقتصادی از اهداف حذف ارز ترجیحی است و پیش بینی می‌شود سال 1401 به رغم تمام فشارها، نرخ رشد اقتصادی قابل دفاعی داشته باشیم.

کد خبر: 1139743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =