اطلاع رسانی درباره حذف ارز توسط معاون اول و وزرای دولت ادامه یابد / مجلس در اجرای طرح حامی دولت است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: گفت‌وگو و اطلاع رسانی دقیق در روند اجرای طرح ارز ترجیحی باید توسط معاون اول و وزرا ادامه پیدا کند.

روح الله نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی با هدف تنظیم قیمت‌ ارز و تک نرخی کردن آن کار بسیار درستی است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه مصوب کرد که این حذف با حمایت از اقشار ضعیف و در قالب کالابرگ اتفاق بیفتد و دولت در چهارچوبی حرکت کند که فشار بر معیشت اقشار ضعیف جامعه وارد نشود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دغدغه مجلس و دولت این است که این طرح در شیوه اجرا درست اتفاق بیفتد و به هدف اصلی که همانا برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی به نفع مردم است، اصابت کند.

بیشتر بخوانید:

ثبت حدود 600 قلم دارو در سامانه TTAK / حذف ارز دارو نباید خدمت رسانی به مردم را دچار وقفه کند

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه اصلاح ارز ترجیحی نیازمند اطلاع رسانی دقیق و شفاف است، اظهار کرد: گفت‌وگوی رئیس جمهور با مردم مهم است، اما این گفت‌وگو و اطلاع رسانی باید توسط معاون اول و وزرا ادامه پیدا کند.

نجابت گفت: مجلس شورای اسلامی از اصل اقدام دولت برای حذف ارز ترجیحی حمایت می‌کند.

وی درباره تخصیص کمک‌های حمایتی دولت به اقشار جامعه تأکید کرد: معتقدم تفاوت قائل شدند میان دهک‌ها امری منطقی است. دهک‌ دهم جامعه نیاز معیشتی به کمک‌هایی که در این دو ماه پرداخت می‌شود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلساتی که با معاونان وزارت رفاه داشتم گفتند افرادی که به هر نحو از چرخه یارانه حذف شده‌اند قابلیت اصلاح و بازگشت دارند و این مسئله قابل رسیدگی است.

نجابت خاطرنشان کرد: اگر دولت در این زمینه کوتاهی کند، مجلس واسطه مردم برای احقاق مطالباتشان خواهد بود.

کد خبر: 1140331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =