پیام تسلیت مقامات برای درگذشت آیت الله فاطمی نیا

مقامات هر یک در پیامی جداگانه درگذشت آیت الله فاطمی نیا را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقامات هر یک در پیامی جداگانه درگذشت آیت الله فاطمی نیا را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه

رئیس قوه قضائیه رحلت آیت‌الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«انا لله وانا الیه راجعون»
رحلت عالم وارسته و مهذب، استاد اخلاق و معارف اهل بیت علیهم السلام آیت‌الله سید عبدالله فاطمی‌نیا موجب تاثر و تألم خاطر گردید.

آیت‌الله فاطمی‌نیا که از گنجینه‌های معرفتی عرفان و اخلاق بودند در سراسر عمر با برکتشان، همواره در راه نشر معارف آل‌الله و تربیت نفوس مستعد و قلوب مشتاق کوشا بودند و محافل مذهبی گرم، پرشور و محققانه‌ای را برگزار می‌کردند که جوانان بسیاری را با معارف دینی آشنا کرده است.

رحلت این عالم گرانقدر را به مقام معظم رهبری، علاقه‌مندان و شاگردان، بیت مکرم ایشان و همچنین عموم مردم تسلیت عرض نموده و برای روح مطهر آن فقید، غفران واسعه الهی و حشر با اولیاء الله را خواستارم.

پیام تسلیت رئیس جمهور

رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم وارسته، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا را به حوزه‏‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا آورده است: این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که چون چراغی فروزان، الهام‏‌بخش باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور در این پیام ادامه داد: رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا، موجب تأثر گردید. اینجانب این ضایعه را به حوزه‌‏های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

پیام تسلیت قالیباف

 رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی رحلت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت ایشان تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف برای رحلت آیت‌الله سید عبدالله فاطمی نیا آمده است: اذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة. خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت کردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام افزود: حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سالهای طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

رییس قوه مقننه در این پیام تاکید کرد: ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

قالیباف در این پیام خاطرنشان کرد: این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

 پیام تسلیت وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ در پیامی درگذشت آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا را تسلیت گفت.

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم متقی و عارف سالک، مرحوم مغفور آیت الله سیدعبدالله فاطمی نیا (طاب ثراه) موجب تاثر و تاسف فراوان شد.

استاد فاطمی نیا در کنار سجایای اخلاقی فراوان و بهره مندی از فیوضات معنوی و آموزه‌های عرفانی، سال‌های متمادی در امر خطابه و منبر به تعلیم و تبیین مسائل دینی با محوریت اخلاق و ادب اسلامی پرداخت و شاگردان و علاقه‌مندان از محضر پر فضیلتش استفاده می‌کردند.

بی‌تردید فقدان این عالم وارسته و عارف پارسا، ضایعه‌ای تلخ و خسرانی جبران ناپذیر برای جامعه دینی و ایمانی است. اینجانب درگذشت استاد فاطمی نیا را به رهبری معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و بیت مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت احدیت برای روح بلند آن مرحوم رحمت بی‌کران و علو درجات در اعلی علیین و برای بازماندگان معزز بالاخص فرزندان گرامی و خانواده‌های وابسته صبر و اجر مسئلت می‌نمایم."

بر اساس این گزارش، آیت‌الله فاطمی نیا که برای دوره درمان بیماری خود در بیمارستانی در تهران بستری بود، در این بیمارستان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

آیت الله  فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.

کد خبر: 1140636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      استاد فقید فاطمی نیا روحانی متعهد دین باور و خدا ترس بود انشااله خداوند ایشانرا در جوار رحمت حقش قرار دهد.