کارآفرینی اولویت نخست دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی اولویت همیشه آموزش بوده است، اما در حال حاضر مجبور هستیم تا کارآفرین شده و تغییر نسل بدهیم.  در این عرصه دانشگاه آزاد اسلامی واقعا پیشرو است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله دهقانی، فیروزآبادی؛ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه مجازی تبیین رویداد برای هزار شرکت و استارتاپ برگزیده، با اشاره به اهمیت رویداد ملی گام دوم و فرصت بی‌نظیر برای ایده پردازان و صاحبان کسب و کار گفت: اولین رویداد عصر امید در چهلمین سالگرد دانشگاه در هشتم تا ۱۱ خرداد در محل مصلی تهران برگزار می‌شود که هدف برگزاری این برنامه در مرحله نخست شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به خانواده دانشگاه است. با افتخار می‌گویم که با ۲۰ سال تجربه صنعتی، توان و ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی واقعا چشم‌نواز و حیرت‌انگیز است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پر از توان علمی استادان، دانشجویان، زیرساخت‌های علمی و از همه مهتر توسعه و گستردگی کشوری است. این ظرفیت عظیم را که دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی شکل داده، به خوبی برای مردم تبیین نشده و یکی از کارکردهای رویداد عصر امید، به نمایش گذاشتن این عظمت در هشتم خرداد است.  در مقایسه با رویدادهای فناورانه که در سطح کشور ایران تاکنون برگزار شده، رویداد عصر امید، بزرگترین و پرحجم‌ترین رویداد با حضور سه هزار شرکت، استارتاپ و زیرساخت است. این سه هزار محتوای برگزیده در کنار صندوق‌های علم و فناوری و صنعت در مصلی تهران قرار می‌گیرد و این ظرفیت عظیم برای عموم به نمایش درمی‌آید. حضور سه هزار محتوای فاخر در رویداد، احساس بزرگ و قوی بودن را به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی می‌دهد که این احساس، بسیاری از کارها را در آینده پیش می‌برد. 

هزار شرکت انتخاب و وارد عرصه رویداد ملی گام دوم شدند


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری یادآور شد: نزدیک به ۲۰ هزار شرکت ظرفیت حضور در رویداد را داشتند که از بین این تعداد، ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت به کمیته مرکزی معرفی شدند و از میان آنها، بهترین‌ها انتخاب و در مصلی حضور دارند. حدود ۶۰۰ رویداد و چالش در کل کشور برگزار شد و هزار شرکت از این رویدادها انتخاب و وارد عرصه رویداد ملی گام دوم شدند. نقطه ویژه زیست بوم فناوری، بسترسازی بهم‌رسانی برای شرکت‌ها است. تمام اتفاقات نوآورانه در دورهمی های فناورانه روی داده است. بزرگان فناوری معتقدند که ترکیب خلاقانه چند فناوری، منتج به نوآوری می‌شود. یکی از اتفاقات مهم در رویداد عصر امید،  برای نخستین بار هزار شرکت برگزیده در ۱۰ حوزه متنوع عرضه می‌شوند. در چنین بستری باید هم‌افزایی فناورانه ظرفیت‌ها را شاهد باشیم تا نوآوری و تولیدات جدید خلق شود. 


 دهقانی فیروزآبادی افزود: با اطمینان عرض می‌کنم رویدادی با این ابعاد در کشور ایران تاکنون اتفاق نیافتاده و باید از این فرصت استفاده شود. دانشگاه آزاد اسلامی بهترین آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و زیرساخت‌ها خود را در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد. روسای و معاونان استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظفند بعد از بازگشت از برنامه رویداد، تفاهم نامه و قراداد همکاری بسته باشند. شرکت‌ها باید از این فرصت استفاده کنند و از زیرساخت‌های موجود برای همکاری بهره ببرند. یکی دیگر از نقاط اتکای شرکت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، ایده‌های واقعی است که بر اساس نیازهای منطقه و جامعه شکل گرفتند. بزرگترین منابع هر شرکتی دو چیز در قالب یک ایده‌های خوب و دو تیم خوب است. فرصت طلایی برای جذب استارتاپ‌ها در برنامه مهیا شده است. بیش از ۲۰ صندوق، پارک علم و فناوری، صنایع بزرگ و رسانه‌ها در این نمایشگاه حضور دارند تا این بهمرسانی به شکل اعلائی انجام شود. رویدادی با این ابعاد جذاب است و در دوره‌های آینده قطعا شرکت کنندگان برای حضور در رویداد رقابت سختی دارند. 


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی اولویت همیشه آموزش بوده است، اما در حال حاضر مجبور هستیم تا کارآفرین شده و تغییر نسل بدهیم.  در این عرصه دانشگاه آزاد اسلامی واقعا پیشرو است. رویداد امسال با هزینه‌های اندک در حال برگزاری است، اما در سال آینده، یکی از رویدادهای گرانقیمت است و شرکت‌کنندگان باید حضور خود را در رویداد نخست تثبیت کنند. احساس خودباوری و غرور در این نمایشگاه روی می‌دهد. تمامی مقامات، مسئولان، نهادهای حاکمیتی، حکومتی، خصوصی، صنایع و ... برای این نمایشگاه دعوت شدند. صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه فرصت سرمایه گذاری امضا کرده و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باید از این فرصت بی‌نظیر استفاده کنند؛ جایی که بیش از ۲۰ صندوق سرمایه گذار در رویداد حضور دارند. 

سرمایه شرکت‌های فناور ایده پردازی است


وی ادامه داد: سرمایه اصلی شرکت فناور و خلاق، ایده است. این ایده‌ها باید به خوبی عرضه و معرفی شوند. شرکت‌ها باید آماده و با برنامه وارد رویداد شوند. بدون شک بعد از رویداد، بهمرسانی میان شرکت‌ها و استارتاپ‌ها و سرمایه گذاران افزایش چشمگیری دارد.  رویداد عصر امید حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی است. ملاک ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه آزاد براساس فعالیت آنها در رویداد ملی گام دوم خواهد بود؛ چرا که دانشگاه چاره ای جز کارآفرین شدن ندارد و ما پیگیری ها را بعد از رویداد نیز انجام خواهیم داد.

دهقانی گفت: بازاریابی و تبلیغات در رویداد عصر امید برای شرکت‌ها حیاتی است و باید توان بسیاری بر این موضوع بگذارند. مردم از نهاد دانشگاه دو خواسته انتظار داشتند، یک آنکه فرزندان‌شان را برای شغل آماده کنند و همچنین به آنها اعتبار اجتماعی بدهند. در حال حاضر این اتفاقات به خاطر دلایل مختلف دیگر روی نمی‌دهد. با مدرک دکترای و ارشد دیگر کاری بیرون از دانشگاه نیست. پس چاره کار چیست؟ ۴۰درصد آموزش عالی متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. ۴۰ درصد دیگر نیز به دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی و علم کاربردی و ۲۰ درصد دیگر برای وزارت علوم تعلق دارد. در این بین دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهد برای مردم تبیین کند که  می‌خواهد برای فرزندانتان کسب و کار ایجاد کند و به آنها کارآفرینی بیاموزد.

۷۰ درصد اساتید صاحبان کسب و کار هستند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۷۰ درصد از استادان دانشگاه آزاد اسلامی ، صاحبان کسب و کار هستند. برخی از دانشگاه‌ها در جهان تا سال ۲۰۲۸ رزرو هستند؛ چرا که دانشجو می‌داند وارد این دانشگاه بشود، می‌تواند صاحب کسب و کار شود. این مدل باید در دانشگاه‌های  ایران طراحی؛ پیاده‌سازی و اجرا شود. دانشگاه باید بازار کسب و کارها شوند. مردم باید بدانند که این رویه در دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده و بازسازی برند به خوبی باید برای مردم تبلیغ شود. مسئولیت مستقیم روسا و معاونان واحدها رساندن پیام تغییر ریل دانشگاه به جامعه است. چهلمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی، نقطه عطف تغییر پاردایم دانشگاه در عصر امید است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1140849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =