ارتباط و اتصال مستقیم صاحبان ایده و سرمایه در رویداد «عصر امید»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: رویداد «عصر امید» فضای خوبی را برای ارتباط و اتصال مستقیم صاحبان ایده و سرمایه فراهم کرده‌است که موجب جذب حامیان مالی برای ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود. 

احمد فخاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با شناخت و استعدادیابی دانشجویان در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اظهار کرد: اولین باری است که چنین رویدادی با اهداف استعدادیابی و اشتغال‌زایی با کمک نسل جدید به صورت کلان برگزار می‌شود. در رویداد عصر امید توانمندی‌های همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، چه آن‌هایی که در مرکز هستند و امکانات بیشتری دارند و چه واحدهایی که کمتر توسعه پیدا کرده‌اند در بستر یک نمایشگاه به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی افزود: اواخر آذر ماه سال قبل بحث برگزاری این رویداد به‌مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد. با توجه به حجم زیاد اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین داوری ها تلاش کردیم از روش‌های مختلف برای اعلام این رویداد استفاده کنیم؛ به طور مثال از فضای مجازی، سایت دانشگاه، کانال های ارتباطی و همچنین از طریق رادیو تلویزیون استانی و حتی از بروشور استفاده کردیم. از طرفی دیگر ما دو روز را در ایام تعطیلات عید نوروز بازدید عمومی دانشجویان و خانواده‌هایشان از امکانات دانشگاه و آشنایی با رویداد عصر امید اختصاص دادیم..

فخاریان ادامه داد: مهم‌ترین وجه مثبت رویداد عصر امید افزایش هم‌افزایی بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است؛ این دانشگاه در واقع امکانات گسترده در واحدهای مختلف را مثل قطعات پازل کنار هم قرار می‌دهد. مضاف بر آن، صنایع مختلف در هر استان از توانمندی‌های واحدهای دانشگاه آزاد در همان استان آگاه شده و آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: در جلسه‌ای که با اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد استان گیلان داشتیم، مطلع شدیم یکی از واحدهای آن‌ها دارای تجهیزات پیشرفته‌ایست که در واحدهای استان دیگری مورد نیاز است. چنین موضوعاتی می‌تواند در قالب انعقاد تفاهمنامه‌هایی بین واحدهای مختلف برای توسعه هرچه بیش‌تر دانشگاه شکل بگیرد. 

معاون پژوهش و فناوری واحد قزوین بیان کرد: هر واحد دانشگاهی بر اساس مزیت‌های نسبی استان مربوطه، رشته‌های خود را توسعه داده و تقویت کرده است؛ چون استان قزوین یک استان صنعتی به شمار می‌رود که صنایع بزرگی در آن موجود است، موضوعات رباتیک و صنایع غذایی، معماری و شهرسازی در واحد قزوین بیشتر شکل گرفته‌است.

وی اضافه کرد: تمام آزمایشگاه‌ها و زیر ساخت‌های مختلف واحدهای مختلف در نمایشگاه رویداد ملی گام دوم حضور دارند و شما در چند ساعت می‌توانید از همه امکانات تخصصی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان دانشگاه آزاد بازدید کنید. همین امر فضای خوبی را برای ارتباط و اتصال مستقیم صاحبان ایده و سرمایه فراهم کرده‌است که موجب جذب حامیان مالی برای ایده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود. 

فخاریان در پایان تاکید کرد: خوشبختانه عرضه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد از این رویداد و در چهل‌سالگی آن آغاز شد که ما آن را به فال نیک می گیریم.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای پیام/

کد خبر: 1141347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =