میلان بعد از ۱۱ سال قهرمان سری آ شد

میلان و اینتر موفق شدند در برابر حریفان خود به پیروزی برسند، اما در نهایت این روسونری بود که توانست با 86 امتیاز قهرمان شود

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته سی و هشتم سری آ ایتالیا با انجام ۵ بازی در عصر یکشنبه ۲۲ ماه می برگزار شد که در دو دیدار همزمان برای قهرمانی دو تیم شهر میلانی یعنی اینتر و میلان برای قهرمانی می جنگیدند.و تا قبل از این بازی میلان با ۸۳ امتیاز و اینتر با ۸۱ امتیاز در رده های اول و دوم بودند.

در اولین بازی یکشنبه اسپزیا در زمین خود با نتیجه ۳بر۰ مغلوب ناپولی شد که تا پیش از این بازی صعود ناپولی به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا مشخص شده بود.
در بازی‌های همزمان امروز اینتر میزبان سمپدوریا بود و میلان به خانه ساسولو می رود که توانسته بود اکثر تیم‌های بزرگ سری آ را متوقف کند.میلان برای قهرمانی به یک مساوی احتیاج داشت و اینتر برای قهرمانی باید هم بازی خود را ببرد و هم میلان مقابل ساسولو شکست بخورد که امری بعید به نظر می رسید.

بازی میلان در نیمه اول با حملات پرتعداد میلان شروع شد و ساسولو فقط توانست ۱۷ دقیقه دوام بیاورد که اولیور ژیرو روی پاس لیائو بازی را ۱بر۰ بسود مهمان کرد.در دقیقه ۳۲ یکبار دیگر اولیور ژیرو روی پاس لیائو نتیجه را ۲بر۰ کرد و هنوز ۴ دقیقه نگذشته بود که فرانک کسیه روی پاس لیائو بازی را ۳بر۰ کرد تا میلان در ۳۶ دقیقه قهرمانی خود را تثبیت کند، مگر اینکه اتفاق غیر منتظره بیفتد که با این  میلان آماده و با انگیزه محال است.

در حالی که میلان در زمین ساسولو با پیروزی ۳بر۰ به رختکن می رفت اینتر در ورزشگاه جوزپه مه آتزا شهر میلان نتوانست گلی بزند و بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان برسد و همه چیز به نیمه دوم برسد.با شروع نیمه دوم میلان که بار خود را برای قهرمانی با ۳ گل بسته بود، انگار نیمه دوم نوبت به دیگر تیم شهر میلان یعنی اینتر رسید تا به گل برسد.

با شروع نیمه دوم اینتر خیلی هجومی شروع کرد و ابتدا در دقیقه ۴۹ ایوان پریشیچ روی پاس بارلا به گل رسید و ۶ دقیقه بعد کورئا روی پاس چالهان اوغلو گل دوم را به ثمر رساند و دو دقیقه بعد کورئا گل دوم خود و سوم اینتر را به ثمر رساند. 

با این نتیجه میلان و اینتر هر کدام با نتیجه ۳بر۰ بر حریفان خود غلبه کردند و در پایان نیمه دوم بازی با همین نتیجه های ۳بر۰ برای هر کدام از دو تیم به پایان رسید و از نکات جالب حضور زلاتان ابراهیموویچ در میدان بود تا با میلان هم قهرمانی را کسب کند.
در پایان فصل میلان با ۸۶ و اینتر ۸۴ ناپولی و یوونتوس با ۷۹ و ۷۰ امتیاز در رده های اول تا چهارم قرار گرفتند و به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و تیم‌های کالیاری، جنوا و ونتزیا به سری بی سقوط کردند.

میلان بعد از ۱۱ سال از استفانو پیولی برای نوزدهمین بار قهرمان سری آ شد و این می تواند برای پیولی و میلان روز بزرگی باشد.

محسن بهره دار

کد خبر: 1141510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =