«سیستم آفت‌یاب هوشمند» در زمینه کشاورزی پیشرفته، کمک کننده است

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «سیستم آفت یاب هوشمند» می‌تواند آفت موجود در گیاه، نوع و جزئیات آن را با قدرت ۹۸ درصد شناسایی کند که این سیستم در کشاورزی پیشرفته کمک کننده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نگین مظلوم، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یک ایده برای کمک به تسهیل کار کشاورزان دارد، گفت: قصد دارم ایده‌ام را در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد مطرح کنم، این رویداد محلی برای عرضه محصولات دانش بنیان دانشگاه و عقد تفاهم نامه همکاری برای تجاری سازی محصولات است تا محصولات به بازار راه یافته و به حل چالش‌ها و مسائل کشور کمک کند، از این رو حضور در این رویداد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است مسئولان این حوزه در رویداد عصر امید دانشگاه حضور یابند.

وی با بیان اینکه دانشگاه به عنوان نهاد اصلی تحقق نام سال که خواسته مقام معظم رهبری است باید در خط مقدم قرار گیرد، گفت: دانشگاه همواره باید حامی نخبگان ایده پرداز بوده و با یک برنامه مدون از الگوهای قدیمی خود فاصله بگیرد.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره ایده‌ای که دارد، گفت: «سیستم آفت یاب هوشمند» را مطرح کرده‌ام که در صورت طراحی و اجرا می‌تواند آفت موجود در گیاه، نوع و جزئیات آن را با قدرت ۹۸ درصد شناسایی کند که این سیستم در کشاورزی مدرن بسیار کمک کننده است.

مظلوم اظهار کرد: اگر مسئولان از صاحبان ایده و محصول دانش بنیان حمایت کنند ما می‌توانیم بسیاری از چالش‌های کشور را حل کنیم، مجلس باید موانع اداری را ریشه یابی کند و با وضع قوانین جدید برای تسهیل امور اداری گام بردارد، همچنین با افزایش بودجه تخصیص یافته در این حوزه به رشد دانش بنیان کشور کمک کرده و با ارائه تسهیلات کافی برای کمک به نخبگان ایده پرداز، از دغدغه‌های آنان بکاهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =