۱۲۰۰ میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در رویداد عصر امید ایجاد شده است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت:۱۲۰۰ میلیارد تومان در رویداد فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شده که واحدها و شرکت کنندگان رویداد باید آن را به نحو احسن جذب کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله نخست باید از این فرصت استفاده کنند و برای جذب سرمایه وارد کار شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس رویداد ملی عصر امید در جلسه تبیین رویداد عصر امید برای دانشجویان ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: هشتم تا یازدهم خرداد سالجاری، اتفاق بزرگی برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی رقم می‌خورد و آن برگزاری نخستین رویداد ملی عصر امید است.

وی با بیان اینکه امکانات دانشگاه آزاد اسلامی بی‌نظیر است، افزود: هزاران دستگاه آزمایشگاهی و کارگاهی، زیرساخت‌های عمرانی، علمی و تحقیقاتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که در بهترین دانشگاه‌های ایران در چنین حد و گستردگی وجود ندارد. ۷۰ درصد مسئولان کشور حداقل یک دوره تحصیلی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده‌اند. در گفتمان جدید دانشگاه‌ها در ایران، دانشگاه آزاد اسلامی حرف نخست را خواهد زد. 

 دهقانی فیروزآبادی با اشاره به زیرساخت‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آزمایشگاه‌ها، ساختمان‌ها، امکانات و زیرساخت‌ها را با سازوکارهایی در اختیار تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه و محققان گذاشتیم. آیین نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری یکی از جامع‌ترین دستورالعمل‌ها در این راستا است. همچنین آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیات علمی و آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر مهمترین ریل‌گذاری جدید دانشگاه برای حرکت در راستای گفتمان کارآفرینی است که همه باید از این امکانات بهره‌مند شوند. آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه دانشجویان، ارتقای تحصیلی دانشجویان با محصولات و ایده‌های فناورانه را تسهیل می‌سازد. 

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری رویداد عصر امید یادآور شد: این رویداد عرصه‌ای است که ما برای نخستین بار تمام ظرفیت‌های برجسته دانشگاه آزاد اسلامی را در یک مکان جمع خواهیم کرد که علاوه‌بر آشنایی اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی با این زیرساخت، مردم و مسئولان آن از نزدیک مشاهده کنند. در چنین فضایی، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی روحیه خودباوری و اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهند آورد. 

 دهقانی فیروزآبادی گفت: در رویداد گام دوم شرکت‌ها، استارتاپ‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها حضور دارند که زمینه‌ساز بهم‌رسانی فوق العاده‌ای می‌شود. سه هزار محتوا در رویداد حضور خواهند داشت و هم افزایی صورت گرفته فرصت‌های بی‌نظیری را برای آینده رقم خواهد زد.

وی افزود: یکی دیگر از آسیب‌های موجود در عرصه علمی کشور، عدم آشنایی و آگاهی مسئولان با ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است. ۴۰ درصد ظرفیت آموزش عالی در ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. هرچند از این امکان کمتر استفاده شده است. این رویداد برای مقامات و مسئولان  یک نوع آگاهی بخشی مسئولانه را رقم می‌زند تا آنها در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های کشور از چنین ظرفیتی استفاده کنند. در رویداد عصر امید سه هزار شرکت کننده واقعی حضور دارند که تاکنون در هیچ نمایشگاهی فناورانه چنین کمیت و کیفیتی وجود نداشته و بی‌نظیر است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مهم بودن ضمانت‌های مالی برای صاحبان سرمایه گفت: ضمانت‌های مالی دانشگاه آزاد اسلامی واقعی هستند و به همین خاطر سرمایه گذاران و صنایع رغبت بیشتری برای همکاری با ما دارند. کل واحدها و بخش‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای فناوری و کارآفرینی بسیج شدند. بعد از برگزای رویداد ما دو سال کار مستمر خواهیم داشت تا پیگیر دستاوردهای رویداد از جمله قرادادها و تفاهم نامه ها باشیم. توسعه و پیشرفت دانشگاه با متر فناوری و رویداد قابل اندازه‌گیری است و عملکرد سایر مدیران دانشگاه نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان در رویداد فرصت سرمایه گذاری ایجاد شده که واحدها و شرکت کنندگان رویداد باید آن را به نحو احسن جذب کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله نخست باید از این فرصت استفاده کنند و برای جذب سرمایه وارد کار شوند. دانشجویان باید بدانند که نیاز برای حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین، یک نیاز واقعی است که در عصر کنونی می تواند زمینه ساز پدیدآمدن کسب و کارهای قدرتمند در عرصه حل مسائل کشور شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =