دانشجویان دانشگاه آزاد در شرکت‌های دانش‌بنیان به‌کارگیری می‌شوند/ کشت بافت گیاهان دارویی در واحد کرمانشاه

مدیر عامل شرکت دانش بنیان زیست فناور برگاب به کشت گیاهان مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه گفت: اقدام به کشت بافتی گیاهانی از جمله کنگر، بن سرخ و موسیر کرده و نتایج خوبی نیز در این راه به دست آورده‌ایم.

مهدی روزرخ مدیر عامل شرکت دانش بنیان زیست فناور برگاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: زیست فناور برگاب تنها شرکت دانش بنیان دانشگاه های استان کرمانشاه است که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سهامدار در تأسیس آن نقش دارد. این شرکت بخاطر بهینه سازی پروتکل‌ پایه‌های کشت بافتی گُل محمدی که برای اولین بار در غرب کشور صورت گرفت از سال ۹۷ دانش‌بنیان شده و حال در آستانه ورود به فاز تجاری‌سازی است.

روزرخ با اشاره به این‌که علاوه بر تولید کشت بافتی گُل محمدی و گوجی بری اقدامات دیگری نیز توسط این شرکت در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از گیاهان دارویی خودرو کرمانشاه و منطقه غرب کشور در حال انقراض است، اقدام به کشت بافتی گیاهانی از جمله کنگر، بن سرخ و موسیر کرده و نتایج خوبی نیز در این راه به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که این شرکت در محل دانشگاه آزاد کرمانشاه مستقر و از گلخانه، آزمایشگاه کشت بافت و اتاق رشد بهره می‌برد، گفت: آزمایشگاه موجود یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کشت بافت غرب کشور است که یکی از ویژگی های حائز اهمیت آن استفاده از تجهیزات کاملأ ایرانی و ساخت دانشمندان کشور در این آزمایشگاه است‌. در این زیست فناور محصولات دیگری نیز از جمله میوه خشک، پودر گیاهان دارویی، ادویه، گل‌های شیشه‌ای زینتی نیز تولید می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اشتغال زایی این شرکت خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند، اما این مجموعه ظرفیت جذب ۱۵ نفر به صورت مستقیم و صدها نفر را به صورت غیر مستقیم دارد؛ و پیش بینی میشود شرکت از سال سوم وارد فاز ۳۰ درصد سود دهی شده که مقدار قابل توجهی است.

وی در پایان در خصوص رویدادعصر امید تاکید کرد: امیدوار هستیم این رویداد مهم به نتایج نهایی و خوبی برسد و طی آن فرصتی برای سرمایه گذاری صاحبان صنایع در بخش کشاورزی، تولیدی و حمایت از شرکت های دانش بنیان سراسر کشور پیش بیاید.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1141786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدی IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      به کار گیری دانش جویان همان دانشگاه حرف الکی بیش نیست من فارغ التحصیل همون دانشگام سالهام کشت بافت کار کردم همین دکتر روزرخ به من گفت برگه نظام مهندسی بیار که بیای با ما کار کنی اما شاد و پشیمانم کرد فقط وعده های پوچ و تو خالی همون ۴ نفر که گرفته اینقدر رخنه کردن که نذارن فردی باهاشان هم سفره بشه آه من همیشه دنبالشان خواهد بود خیر نمیبینن بعد میگه جا داره ۱۵ نفر بگیره تا خودشان رو اصلاح نکنن محاله خدا ازشان نگذره