۵ کشته در پی تیراندازی در کلینیک پزشکی اوکلاهامای آمریکا

بر اثر تیراندازی مرگبار در یک کلینیک پزشکی در اوکلاهامای آمریکا، دستکم ۵ نفر از جمله فرد مهاجم کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، بر اثر تیراندازی مرگبار در یک کلینیک پزشکی در اوکلاهامای آمریکا، دستکم 5 نفر از جمله فرد مهاجم کشته و دهها نفر زخمی شدند.

اداره پلیس منطقه تولسا در اوکلاهاما اعلام کرد در پی تیراندازی در یک کلینیک پزشکی در منطقه تولسا، ماموران بلافاصله به محل حادثه رفته و کلینیک را محاصره کردند تا با هر گونه اقدام تروریستی و مرگبار مقابله کنند. اما اندکی بعد از داخل کلینیک خبر رسید که مهاجم 4 نفر و خودش را کشته است.

بیشتر بخوانید:

تیراندازی در دانشگاه زاویر آمریکا ۳ مجروح برجای گذاشت

پلیس در یک کنفرانس خبری پس از حادثه اظهار کرد مهاجم فردی سیاه پوست و بین 35 تا40 سال سن داشته و یک سلاح کمری وسلاح خودکار با خشاب های زیاد داشته و هنگام حمله از همه این سلاح ها استفاده کرده است.

پلیس همچنین به ساکنان محل هشدار داده که نزدیک محل حادثه نشده و مراقب هرگونه تحرکات مشکوک باشند.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره این حادثه و شمار دقیق زخمی ها منتشر نشده و تحقیقات پلیس درباره شناسایی هویت مهاجم  و انگیزه وی ادامه دارد.

این حادثه در حالی اتفاق افتاد که حدود یک هفته از تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب در تگزاس و کشته شدن 19 دانش آموز و 2 معلم می گذرد.

در پی تیراندازی های مرگبار اخیر در شهرهای مختلف آمریکا، کمیته قضایی مجلس نمایندگان درنظر دارد قانون جدید کنترل سلاح را روز پنج شنبه به رای بگذارد.

براساس تغییراتی که در قانون جدید کنترل سلاح درنظر گرفته شده و قرار است فردا در کمیته قضایی در مورد آن رای گیری شود، سن خرید سلاح های نیمه اتومات از 18 به 21 سال افزایش یافته و مجازات های جدیدی برای قاچاق اسلحه و فروش انبوه خشاب درنظر گرفته شده و به دولت های محلی اجازه داده شده تا به افرادی که چنین مهماتی را تحویل می دهند، پاداش بدهند.

همچنین برای فروش سلاح های ایمن نگه داری شده در مناطق مسکونی، مالیات درنظر گرفته شده و نقض این قانون جرم تلقی می شود.

در همین حال سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا از ایده ممنوعیت کامل تسلیحاتی در این کشور حمایت نمی‌کند.

وی تأکید کرد که بایدن خواستار ممنوعیت فروش «سلاح‌های تهاجمی» و انبارهای حاوی انواع و اقسام سلاح‌ است.

بایدن پیش‌تر خواستار مقابله با لابی اسلحه شده بود و بر لزوم تشدید قوانین در مورد فروش و نگهداری سلاح گرم، به ویژه سلاح‌های تهاجمی تأکید کرد.

بایدن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصویب قانون کنترل سلاح به تصمیم کنگره بستگی دارد و من نمی‌توانم دستور آن را صادر کنم.

 در حالی که حوادث و تیراندازی های مرگبار در آمریکا همیشه رخ می دهد و بسیاری از شهروندان این کشور و دموکرات ها خواستار اصلاح قانون حمل سلاح و کنترل سلاح هستند، انجمن ملی سلاح آمریکا، درنشست سالانه خود در تگزاس، ضمن رد پیشنهاد کنترل سلاح در این کشور، حمل اسلحه را یک حق انسانی اولیه عنوان کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز در جریان سخنرانی در این انجمن اظهار کرد باید به جای تصویب قانون محدودیت دسترسی به سلاح در آمریکا، سطح امنیت مدارس را بالا ببریم.

سناتور تد کروز نیز در این نشست ادعا کرد آسیب های اجتماعی مانند کاهش حضور در کلیساها، بازی های ویدئویی خشن، داروهای اعتیاد آور و خشونت رسانه های اجتماعی باعث وقوع تیراندازی های مرگبار در آمریکاست و ارتباطی با کنترل سلاح ندارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1142905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =