مخالفت چین با قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس

وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه مخالفت شدید خود را با پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپا علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از تارنمای وزارت خارجه جمهوری خلق چین، ژائو لیجیان سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به گزارش‌هایی در مورد اقدامات آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در شورای حکام تنظیم پیش نویس یک قطعنامه تاکید کرد: چین با اقدامات کشورهای نامبرده برای فشار بر ایران از طریق تصویب یک قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی  مخالف است.

بیشتر بخوانید:

چین: آمریکا عمدا تحریم‌های ایران را بیشتر کرد

لیجیان تصریح کرد: واقعیت‌ها بارها و بارها ثابت کرده اند که فشار نمی تواند هیچ مشکلی را حل کند، بلکه تنها تنش را تشدید می کند و اوضاع را پیچیده می‌نماید.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت‌وگوها در مورد از سرگیری پایبندی به برجام را در حال حاضر در یک مقطع حیاتی دانست و افزود: حرکات تقابلی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تنها همکاری بین ایران و آژانس را تضعیف کرده و مسیر مذاکرات هسته ای را با مشکل مواجه می سازد.

وی ادامه داد:ما بر این باوریم که وظیفه اصلی در حال حاضر تسهیل در روند نتیجه گیری مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته ای به مسیر درست است. با از سرگیری اجرای این طرح، مسائل پادمانی  آژانس بین المللی انرژی اتمی مرتبط با ایران  حل خواهد شد.

لیجیان در پایان اعلام کرد:ایالات متحده باید بدون اتلاف وقت تصمیمات سیاسی اتخاذ کند، فعالانه به نگرانی های مشروع ایران پاسخ دهد و در جهت اجماع اولیه در مورد مسائل باقی مانده تلاش کند. همه طرف های ذیربط باید شرایط لازم و زمینه مساعد را برای این امر ایجاد کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1142935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =