برگشت به عقب با اسکوچیچ

شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر با واکنش منفی هواداران و اهالی فوتبال کشورمان مواجه شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیشب سرانجام پس از مدت ها تیم ملی فوتبال ایران اولین دیدار دوستانه خود را در برابر تیم ملی الجزایر انجام داد و با دو گل مغلوب حریف آفریقایی شد. این که ایران که یکی از قدرت های برتر فوتبال آسیا است برابر تیم دوم یک کشور آفریقایی با دو گل مغلوب شود زنگ خطری است برای فوتبال ملی که جای بررسی هر چه سریع تر دارد.

دست اندرکاران فوتبال باید به این مسئله واکنش نشان دهند و هر چه زود تر با عوامل کسب این نتایج برخورد کنند بدون شک سرمربی تیم مسئول اول این شکست است و باید پاسخگو باشد.

ایران که همواره از قدرت های بزرگ فوتبال آسیا بوده است و برای بزرگان فوتبال جهان مشکل ایجاد کرده است حالا به بدترین شکل برابر تیم ضعیف الجزایر که بازیکنان بزرگ خود را در ترکیب نداشت مغلوب شد که اتفاقی بسیار ناخوشایند است.

تیم ملی ایران در چند سال اخیر و مخصوصا پس از انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی روز های خوبی را پشت سر نگذاشته است و تنها اتفاق خوب که می توان آن را در ضعف تیم های رقیب دانست صعود به جام جهانی بود.

تیم اسکوچیچ حالا پس از لغو چندین دیدار سرانجام به مصاف تیمی نه چندان مطرح در قاره آفریقا رفت و در کسب نتیجه در برابر تیم دوم حریف نیز ناکام بود. سرمربی کروات تیم ملی را با ترکیبی بسیار ضعیف به مصاف حریف خود فرستاد و از درون دروازه تا خط حمله همه بازیکنان را سفارش شده راهی میدان کرد.

این که دروازه بان تیم قهرمان ایران را روی نیمکت قرار بدهی و دروازه بان ضعیف را جایگزین او کنید تنها از سرمربی بر می آید که همه بازیکنان خود را با سفارش افراد خاص به تیم دعوت می کند و شایستگی بازیکنان را در وهله آخر قرار می دهد.

بدون شک اگر این روند ادامه دار باشد تیم ملی ایران در جام جهانی قطر نه تنها عملکرد در خور شانی نخواهد داشت بلکه مایه آبروریزی فوتبال ایران خواهد شد. تیم‌های آمریکا، انگلیس و حتی ولز رقیب های آسانی برای تیم ملی نیستند که بتوان با دلخوش کردن به این دیدار های دوستانه به مصاف آن ها رفت.

باید دید فدراسیون فوتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان و مقامات فوتبال ایران چه فکری به حال تیم ملی خواهند کرد، هرچند که تغییر سرمربی در این زمان بسیار دیر است اما شاید تنها راه حل ممکن باشد.

مهرداد یاراحمدی

کد خبر: 1144030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =